Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
10. november 2010 - 13:31 Der er 8 kommentarer

Norton internet security langsom computer ??

Hej Derude.

Har et lille spørgsmål som i sikkert hurtigt kan afhjælpe mig med. Problemet er på vores relative nye firma pc, den køre meget langsomt og og lyder som om den arbejder meget. Problemet er kommet efter jeg købte Norton internet security og installeret det.

Kan det langsomme problem løses uden at jeg skal fjerne Norton internet security?

Obs! er først tilbage ved tasterne fredag hvor jeres svar bliver afprøvet, ser frem til at høre fra jer.

Mvh Michael
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
10. november 2010 - 13:42 #1
Installér og kør: http://filehippo.com/download_auslogics_disk_defrag/download/8000c1e8bd7f8bfd6f19faa1907a30c5/

Installér og kør: http://filehippo.com/download_ccleaner/download/92a389aaa28d085aa9a190ee734a0161/  - både den der hedder Renser og Register (ude til venstre)

Det kan somme tider hjælpe på langsomme computere. Ellers, hvor mange programmer starter op sammen med Windows?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2010 - 13:53 #2
Norton er kendt som en ressourcesluger der, hvis man har konfigureret den "forkert" vil sløve en PC.

Du kan gøre forskellgt:

Afinstallerer norton og bruge et andet mindre ressourcekrævende antivirus program. Eller afinstallerer dele af det

Kigge på Konfigurationen og sørge for at den ikke scanner alle filer hele tiden. F.eks. er det ofte (hvis jeg husker rigtigt) on access scan der betyder at alle filer scannes hver gang de røres f.eks. af et program eller en process.
Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
10. november 2010 - 14:07 #3
Skillzmize - Computeren kørte perfekt inden Norton blev installeret og der starter ikke nogen unormale programmer op ved opstart.

bufferzone - Jeg tror du er inden på noget af det rigtige, computerne arbejder konstant.. Kan bare ikke finde noget under indstillinger :0(

Mvh
Avatar billede f-arn Guru
10. november 2010 - 14:23 #4
Hvad var der tidligere af Sikkerheds programmer. Det lyder mest som om de/det ikke er fjernet rigtigt. Hvilken version af Norton er det.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
10. november 2010 - 15:07 #5
Norton VAR kendt som en ressource-sluger - det er den slet ikke mere. Engang holdte jeg min fra Norton, men idag vil jeg faktisk anbefale den.

Sørg for at det tidligere Antivirus-program er blevet afinstalleret korrekt! - som f-arn nævner ;)
10. november 2010 - 15:57 #6
Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede f-arn Guru
12. november 2010 - 06:12 #7
Hvilken version af Norton er det

Det fik jeg aldrig svar på. De nyere versioner af Norton kan sagtens fortælle hvad din PCs ressourcer bliver brugt på.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
12. november 2010 - 08:45 #8
Hold Windows-tasten og tryk R, skriv Taskmgr, og vælg fanen Processer, se hvad der bruger flest ressourcer, i form af CPU og Hukommelse (du kan sorterer ved at trykke på henholdsvis procesnavn, Brugernabn, CPU og Hukommelse)