Avatar billede youghurt Nybegynder
09. november 2010 - 13:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DKBN-lignende hjemmeside med 0% grafisk arbejde - pris?

Hej Eksperter.
Da jeg er ved at indhente priser, tænkte jeg lige at jeg ville høre jer ad også.

Hvis jeg skal have lavet en hjemmeside med samme koncept som f.eks. www.DKBN.dk, hvad skal prisen så være for en programmør til denne opgave?

Opgaven ville være at udvikle et site hvor du kan oprette en brugerprofil, som kan redigeres 100% (profilbillede, fotoalbums, generel information osv.).
Som bruger skal man så kunne købe sig adgang til at se andre brugeres fotoalbums m.m. Så derfor skal der selvfølgelig være diverse restrictions samt der skal opsættes et betalingsmodul i form af noget Quickpay eller lignende?

Hjemmesiden skal ikke se ud af noget, da jeg selv er grafiker/multimediedesigner og sagtens kan lave alt det grafiske arbejde samt videreudvikle på konceptet. Derfor vil det heller ikke være nødvendigt med noget backend i form af CMS eller lignende. Men hjemmesiden skal selvfølgelig overholde alle standarder for sikkerhed, imod hacker-angreb m.m.

Hvad ville denne opgave koste for en kvalificeret programmør?
Kan jeg få en engelsk programmør til at lave det billigere og hvis ja, kan i komme med fif til hvor jeg finder dem? :)

Håber at høre fra jer alle snarest.
Mvh Youghurt.
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2010 - 13:58 #1
Jeg har hørt indere er billige lige for tiden hvad angår PHP programmering... Englændere ligger vist i samme prisleje som os andre...

Anyhuu - Ovenstående kunne jo være alt mellem 30 og 100 timer.
Umiddelbart får du det til at lyde simpelt, men uden en direkte kravspecifikation er det stort set umuligt at give et mere realistisk bud (at skrive at en 'brugerprofil skal kunne redigeres 100%' er ikke en kravspec - det er en løs kommentar som kræver uddybning).

Men uden et administrationsinterface, så sparer man naturligvis en del timer.

Men skriv en bedre spec - så kan jeg (og andre brugere) komme med et kvalificeret bud.
Avatar billede youghurt Nybegynder
09. november 2010 - 14:05 #2
@repox:
Giver dig ret, det er ikke så forfærdeligt udspecificeret, men tænkte at i hurtigt kunne komme med en ca. pris på sådan et projekt, hvis jeg bare fik forklaret at det skulle være et lignende site som DKBN bare uden alt det grafiske, CMS osv.
Men at du som programmør skal udvikle noget der kan 100% det samme som DKBNs hjemmeside kan på stående fod.?

Jeg skal nok komme med en bedre uddybning hvis der er flere der mener at i ikke kan specificere et bedre bud udfra de krav jeg har forklaret her? :)
På forhånd tak.
Youghurt.
Avatar billede jonhauge Nybegynder
10. november 2010 - 10:20 #3
Vi kan anbefale drupal som en god platform.

Det med pris er lidt svært da DKBN vil koste mange penge at kopiere da det er en ældre portal med mangle muligheder.

Drupal kan som udgangspunkt meget af det allerede så opgaven vil mest bestå i at lægge dit design på.

MVH

jon.hauge@relationhouse.com
Avatar billede youghurt Nybegynder
10. november 2010 - 10:51 #4
@Jonhauge: Selvfølgelig skal alle de muligheder der ligger i DKBN selvfølgelig ikke kopieres, da som du selv siger, siden er gammel og kan MANGE ting. Men grundkonceptet i at kunne oprettet en bruger, uploade billeder, betale for at se andres billeder m.m.
Nu kender jeg ikke Drupal andet end af navn. Er det kodet i PHP og er det ikke sådan med CMS osv.? Ville prisen for Drupal være mindre end at få en programmør til at lave sitet fra bunden i egen kode og kan du henvise til forums hvor jeg måske kan finde nogen til at kode det? :)
Mvh Youghurt.
Avatar billede repox Seniormester
18. november 2010 - 09:56 #5
Er du kommet videre?
Avatar billede youghurt Nybegynder
18. november 2010 - 10:44 #6
@repox: desværre nej.. Men venter også lidt på svar fra Jonhauge.?
Avatar billede youghurt Nybegynder
05. januar 2011 - 15:27 #7
Jeg er ikke kommet tættere på en løsning.
Men hvis i lige smider et svar hver, så kan i lige få lidt point for jeres indsats.. :)
Avatar billede repox Seniormester
05. januar 2011 - 15:39 #8
Jeg springer over point - indhentning af tilbud, som du ikke engang fik nogle af, kan næppe kaldes en løsning ;)

Jeg vil dog sige at hvis projektet stadig er aktuelt, vil jeg gerne - med en ordentlig krav spec - komme med et tilbud.

Alternativt, hvis du selv har påbegyndt opgaven, kan jeg tilbyde timebaseret udvikling i stedet.

Du kan sende mig en PM hvis det bliver aktuelt.
Avatar billede youghurt Nybegynder
05. januar 2011 - 15:42 #9
@repox: I just might do that.. :) Tak..
Avatar billede youghurt Nybegynder
05. januar 2011 - 15:43 #10
Så lukker vi den bare..
Avatar billede youghurt Nybegynder
05. januar 2011 - 15:43 #11
Sært.? Vi prøver igen!