Avatar billede millerbean Praktikant
09. november 2010 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente oplysninger fra hjemmeside

www.tilbudonline.dk/search.asp?SearchMethod=Adv&SearchText=Kaffe
vil jeg gerne læse tabellen ud i en XML fil.

Er der nogen der har en idé om hvordan dette gøres?
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2010 - 11:06 #1
Det mest optimale vil være at få siden til at levere data til dig i et XML-feed, så er du også sikker på at det du foretager dig er lovligt. Alternativt kan du fx kigge på HAP; http://www.web-dev.dk/post/HTML-parsing-og-Screenscraping-med-Html-Agility-Pack-(HAP).aspx
Avatar billede Zemich Nybegynder
09. november 2010 - 13:04 #2
Hvis man gerne vil gøre det selv så er det også ret nemt.
Du kan tage et kig på denne artikel (http://www.devasp.net/net/articles/display/994.html), som fortæller hvordan man henter hele kildekoden ud.
Når du så har kildekoden, så det bare at køre den igennem efter hvad du skal bruge.
Avatar billede bkp Nybegynder
09. november 2010 - 13:15 #3
Vil klart anbefale keysersoze's forslag med at bruge HAP, så får du html leveret som et objekt, så slipper du for at bygge din egen parser for at finde de værdier du skal bruge.

Efterfølgende kunne du bygge din xml ved hjælp af dette bibliotek:
http://xmlbuilder.codeplex.com/
Avatar billede TilbudOnline Nybegynder
02. december 2010 - 11:06 #4
Hej millerbean

Alt efter om det du gerne vil bruge feedet til er i strid med vores ophavsrettigheder eller ej skal vi gerne levere et XML feed til dig :-)

Mvh.
TilbudOnline