Avatar billede d_dogg Nybegynder
09. november 2010 - 00:24 Der er 3 kommentarer

Motiveret ansøgnign Til E-Business Udannelse på ITU

HEj allesammen.

Jeg har tidligere skrevet to ansøgninger til <ITU, en i år og ebn sidste år men blev aldrig optage pga en dårlig ansøgning. Jeg havde diskuteret med studievejlederen og fik nogle hints af ham, men det var stadig ikke godt nok. Så pæease hvis er nogle der har skrevet så ville jeg gerne brige den som inspiration og jeg desuden også uploade min ansøgning på eksperten. JEg ville yderst taknemlige..

_____________________________________________________________
Ang: Optagelse på kandidatuddannelsen i IT og Business
Jeg tillader mig hermed at sende en motiveret ansøgning, til optagelse på Kandidatuddannelsen " Business & IT" efterårssemmestret 2010.
Jeg er en energisk 27- årig dreng, som brænder for at yde en positiv og aktiv indsats for deltagelse i kandidat uddannelsen. Jeg har slået mine folder inde på Ingeniørhøjskolen i Købehavn, hvor jeg blandt andet har beskæftiget mig med project management, kommunikation, analyse, kvalitetssikring, strategi og udvikling. Dette har udmundet sig i min bachelor, som diplomingeniør i informations- og kommunikationsteknologi.
Den primære årsag til at jeg søger uddannelsen i Business og IT er, at jeg gerne ville sætte mig ind i de erhvervsmæssige aspekter med en kombination af IT-systemer.  De felter som særligt interesserer mig er IT-projektledelse og IT-strategier ,herunder blandt andet anvendelsen af ERP-systemer.
Ydermere finder jeg arbejdsformen på ITU interessant. Jeg ser en mulighed for at prøve sig selv af og finde mine stærke og svage sider, samtidig med at der er masser af muligheder og udfordringer. Jeg ser frem til at løse problemer ved at udvikle forretningsmodeller og analytiske værktøjer.  Derudover ser jeg frem til at starte på et studie, hvor man bruger tid på studiet sammen med sine medstuderende og undervisere. Særligt gruppe-processen i opgaveskrivning ser jeg meget frem til.
I fremtiden vil jeg gerne arbejde som projektleder eller IT-leder inden for en anerkendt virksomhed med IT-opgaver. Jeg finder det særligt interessant at kunne arbejde frit og i bevægelige omgivelser og samarbejde med eksterne virksomheder så der skabes en god kontakt med erhvervslivet så man ser de realistiske muligheder i forhold til skolelivet.
Hvis jeg bliver optaget i denne uddannelse, forventer jeg mere praktisk og analytisk indsigt i informationsteknologi og hvordan man anvender det på arbejdsmarkedet. Jeg forventer også gerne et tæt samarbejde mellem virksomhed og eleven således at man får indblik i hvordan det er, at praktisere ud i erhvervslivet. Endvidere ville jeg gerne bygge videre på dokumentation, fx rapportskrivning og mm. så at man bliver skarp og præcis i det man skriver. Uddannelsen ville hjælpe mig med at opnå en større selvstændighed og faglighed gennem nye og innovative metoder inden for det gældende område, dette kan opnås på ITU.
Som person har jeg har lagt stor vægt på at gennemføre min uddannelse flot og har altid præsteret godt og har fået ros fra lærerne. JEg fik et 10 tal i mit bachelorprojekt.
Jeg er en person, der kæmper for at opnå gode resultater og elsker at lære nyt.  Jeg er en meget veloplagt, initiativrig, hjælpsom og gavmild person.
Til sidst ville jeg afslutte med at give et indblik i mit bachelorprojekt, som omhandlede et " Device management system", dette system gik hovedsageligt ud på at skabe kontakt mellem medarbejdere uden for koncernen, fx kørende sælger, via en PDA. Projektet var en succes og samtidig et godt produkt, som virksomheden kunne anvende i fremtiden. Det var en stor udfordring at kunne fuldføre et projekt, der både havde tekniske og teoretiske dele, en udfordring jeg ser frem ti, er at udforske endnu mere på IT-Universitet i København. Jeg finder det særligt interessant at skabe produkter og resultater i samarbejde med virksomheder og jeg ønsker at fortsætte dette samarbejde mellem studerende og erhvervsdrivende.
Jeg håber meget at det ovenstående, har givet et billede af hvem jeg er som person og hvad jeg kan bidrage med på ITU.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 00:40 #1
Ok! da jeg havde læst den ansøgning, sad jeg godt nok med hovedet nede i tastaturet :-)

"27- årig dreng" ?? Ehrrmmm!!

Er de forventninger du beskriver, overhovedet noget de kan levere?

Hvor passer du ind i deres forretning?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 00:50 #2
Måske lidt dumt at besvare et spørgsmål med 2 andre spørgsmål :-)

Men det der " Device management system" kunne jeg godt tænke mig at "fritte" dig lidt ud om :-) Var det med GPS?
Avatar billede d_dogg Nybegynder
10. november 2010 - 23:57 #3
Ja det var GPS. En motiveret ansøgning handler om hvordan jeg skal gør brug af uddannelsen og hvad der tiltrækker mig for at kun eudføre uddanelsen og hvorfor de lige skal vælge mig. Klik ind på itu.dk for nærmere info