Avatar billede SPINhead99 Praktikant
08. november 2010 - 22:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af ny harddisk

Hej folkens

Underskylder på forhånd wall of text...

Jeg har lige fået en ny Samsung Spinpoint 1TB harddisk. Den skal jeg have formateret så den virker. På min nuværende harddisk har jeg installeret Windows 7 64 bit. Jeg sætter min Windows Vista - kan finde min Windows 7 - i og rebooter i håb om at komme ud i menuen hvor jeg kan formatere harddisken. Når computeren starter op får jeg to valgmuligheder. Den ene er start windows, den anden er kør hukommelsestest. Jeg prøver at koble min gamle harddisk fra. Da computeren så starter op, står der "boot from cd/dvd... DISC BOOT FAILURE ***** (et eller andet)". Det samme sker hvis jeg sætter dvd-drevet som 1st boot device. Hvis jeg går ind i bios, så registrerer computeren godtnok min hye harddisk.

Nogen der kan hjælpe mig med at formatere min harddisk?

VH SPINhead
08. november 2010 - 22:31 #1
... altså du sætter den i et virkende WIN7 system (via den 'gamle' harddisk) som HD #2 / Slave ?
Er det sådan du mener ?

Du skal bruge [Diskhåndteringen] i WIN7 !!!
Avatar billede apollyon Nybegynder
08. november 2010 - 22:33 #2
Har du forsøgt at starte windows op fra din gamle harddisk og formatere din nye fra windows?
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
08. november 2010 - 22:50 #3
karise_larry: Jeg bruger den gamle harddisk som master og den nye er slave. Hvordan bruger man diskhåndtering? Jeg har været inde i enhedshåndtering (ved ikke om det er det du mener). Der kan jeg godt se harddisken inde, men det eneste man kan gøre er at opdatere driveren, disable og se properties.

apollyon: Hvordan gør man det? :)

Tak for svarene indtil videre.
Avatar billede apollyon Nybegynder
08. november 2010 - 22:57 #4
I "denne computer" højreklikker du på din nye harddisk, et stykke nede kan du vælge "formater"

Sværere er det ikke :-)
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
09. november 2010 - 06:52 #5
Jeg kan ikke se min nye harddisk under min computer :(
09. november 2010 - 07:01 #6
Netop derfor skal du i [Diskhåndteringen] !

http://www.eksperten.dk/spm/896558#reply_7511783
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
10. november 2010 - 00:01 #7
Så virkede det, tak skal I have.
10. november 2010 - 06:21 #8
Ping...

Dette er så et [svar]...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4