Avatar billede vildrede Nybegynder
08. november 2010 - 08:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge (lys) pærer fra UK (240v) i danske hjem?

Hej, jeg tænkte om nogle ku fortælle om man købe lyspærer fra UK og bruge dem herhjemme?
Jeg har kig på nogle full spectrum der koster kassen herhjemme, og nogle gange kan man finde billigere muligheder fra engelske sider, og et større udvalg. Jeg købte nogle i USA engang, men fandy jo ud af, at deres 120v sprænger efter kort tid her i danske installationer (duh!). :-( Så ville lige høre, tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2010 - 08:11 #1
ja
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2010 - 08:32 #2
Hvis pærerne har Edison14 eller 27 kaldet E14-E27 skulle det ikke være noget problem EU standerd 230V tidligere havde vi nogle 240V pærer som vi kaldte industri pærer de kørte fint på 220V og holdt meget længere.
Avatar billede vildrede Nybegynder
09. november 2010 - 12:15 #3
Tak for kommentarer. Kan I lægge et svar, så vi kan afslutte spørgsmålet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2010 - 12:36 #4
For mit vedkommende jeg samler ikke :-)
Avatar billede vildrede Nybegynder
08. december 2010 - 04:53 #5
ok.