Avatar billede rusticolus Nybegynder
07. november 2010 - 22:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til min første hjemmeside

Jeg vi lave en gangske simpel hjemmeside. Det eneste der skal være er:
1. Nyhedsindlæg
2. Billeder
3. Mulighed for at lave en kommentar

Jeg tænker noget i stil med en fane med Nyhedsindlæg, en anden fane med billeder af forskellige kategorier og evt en fane til fremtidig brug.

Jeg har købt et domæne hos surftown. Der er det muligt at bruge et hjemmesideprogram, men de skabeloner der er tilgængelige er ikke lige noget for mig.

Jeg har ikke mod på at sætte mig ind i html kode og bygge siden op fra bunden. Jeg kan dog godt rette til, hvis det er småting.

Som sagt skal den være gangske enkel. Er der nogen der kan lave koden for mig, så jeg selv kan lægge billeder og nyhedsindlæg ind?

Vh
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
07. november 2010 - 22:59 #1
Hmm, jeg ville nok holde mig til et cms system, da sådan et er meget brugervenligt, og nemt at bruge, og der findes 1000 vis af moduler og temaer til cms systemer. Til dine behov vil jeg nok anbefale wordpress, men hvis du kommer til at lide det, så ville joomla nok være noget, da det er noget af det bedste på market, men hold dig til wordpress, hvis dine oplyste behov kun er disse...Hvis du ikke har en 1 click installer på dit webhotel, som jeg ikke tror at surfown har, kan det værre lidt triggy at installere, så jeg står meget gerne til din rådighed, hvis det er i din interrese:)

Cyberman29
Avatar billede Mik2000 Professor
07. november 2010 - 23:05 #2
Hej

Du skal nok ikke regne med nogle vil lave koden til dig, da det jo alligevel er noget kode der skal laves.
Så gør som Cyberman29 skriver og benyt et færdigt system med de fordele og ikke mindst ulemper der nu engang er med det.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
07. november 2010 - 23:08 #3
Jeg googlede lige wordpress og joomla, men synes ikke lige at kunne finde nogle skabeloner. Har jeg misforstået noget?

hvad er en 1 click installer?

Vh
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
07. november 2010 - 23:15 #4
På googel skal du søge: "free wordpress themes" du kan også sige templates
og det samme med joomla "free joomla themes"

og en 1 click installer, er en installer hvor du bare skal skrive hvad dit admin brugernavn og admin password skal være til dit cms system, og så klarer den alt det andet med instillationen, for hvis ikke du gør det med en 1 click installer, skal du både skrive mysql informatione o.s.v, lidt triggy for en nybegynder, det var derfor jeg tilbudte min hjælp til at opsætte det:)

Cyberman29
Avatar billede funkylaundry Nybegynder
07. november 2010 - 23:30 #5
Yes, plus én til de to ovenstående indlæg. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at gå i krig med WordPress. Det har ry for at være at de mest simple CMS at gå til og det er tilstrækkeligt stort, til at der findes MANGE lækre færdige layouts og så kan du jo altid lave lidt smårettelser derefter.

Kan i øvrigt anbefale Artisteer, som er et virkelig hands-on program der ikke er sværere at bruge end word og som kan hjælpe dig med at generere et flot site ud fra at bibliotek med masser af standardelementer - uden at du behøver skrive en eneste linie kode.

På sigt kommer du nu nok alligevel ikke udenom at lære lidt grundlæggende webudvikling, men man kan forholdsvis let komme igang.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
07. november 2010 - 23:30 #6
Det ser udemærket ud. Jeg skal lige nærstudere siderne og så vender jeg tilbage.

Jeg tænker lige over det 1 click installer.

Vh
Avatar billede Mik2000 Professor
08. november 2010 - 00:01 #7
Jeg slår lige overvågning fra, så derfor dette indlæg :)
Good luck med det
Avatar billede rusticolus Nybegynder
09. november 2010 - 02:15 #8
Fra http://wordpressthemesbase.com/page12.html har jeg nu downloaded og udpakket en "themes". Men så kommer jeg ikke længere. Der er en lang lække filer som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
09. november 2010 - 02:28 #9
Jeg har nu downloade en 'themes' fra http://wordpressthemesbase.com/. Når denne er udpakket får jeg en masse filer. Hvad skal jeg med dem? Der er ikke nogen der ligner noget hmtl eller en skabelon der kan åbnes i en browser.
Hvad skal jeg gøre?
Vh
Avatar billede rusticolus Nybegynder
09. november 2010 - 02:31 #10
Hov. Første indlæg blev åbenbart sendt. Beklager.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
10. november 2010 - 00:45 #11
Jeg ser at der blandt de udpakkede filer er en index.php. Denne fil kan jeg ikke eksekvere. Mangler jeg noget?

Jeg undrer mig iøvrigt over at alle de downloade filer er .php filer, jeg havde egentlig forventet .hmtl filer, som kan åbnes i en browser.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede rusticolus Nybegynder
16. november 2010 - 01:11 #12
Jeg synes ikke der kom et svar jeg kunne bruge.

Via support fra Surftown fik jeg hjælp til at installere wordpress og forsøger mig nu den vej.