Avatar billede lborkdk Nybegynder
06. november 2010 - 12:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan rygning ses på mandlerne?

Hej eksperten

Jeg har lige et lille spørgsmål til jer kloge hoveder derude :)

Kan rygning ses på mandlerne polypperne eller på nogen anden måde i halsen?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2010 - 16:29 #1
Kender ikke noget til mandler eller polypper, men jeg ved at rygning kan ødelægge strubehovedet, så der kan udvikles strubekræft. Så det er ikke for sjov der står at rygning er skadeligt.
Havde nemlig en kollega der ikke klarede denne sygdom.
Avatar billede lborkdk Nybegynder
06. november 2010 - 22:09 #2
Tak det vidste jeg godt, det jeg vil vide er bare om en læge kan se man har røget ved at se en ned i halsen
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 23:00 #3
hmm du kan vel godt se det på mandlerne men du kan også se det i blodet hmm også i mave sækken Mener jeg ;D
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 08:18 #4
Personen der tales om, har han/hun stoppet med at ryge, og hvor lang til siden?
Andre symptomer på rygning kan være: (Og det opdager en læge sikkert også)

Mund og hals: Rygning forårsager uinteressant problemer som dårlig ånde og misfarvede tænder. Det kan også forårsage tandkødssygdomme og beskadige din smagssans. De mest alvorlige skader rygning forårsager på dette område er en øget risiko for kræft i læber, tunge, hals, stemme bok og spiserør (spiserøret).

Read more: http://www.lifemojo.com/lifestyle/skadelige-virkninger-af-rygning-2075578/da#ixzz14ZvIyuIT
Avatar billede lborkdk Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:38 #5
LUKKER :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2011 - 18:43 #6
okay. Sådan gøres det.