Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:01 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Kan jeg det?

Kan man bare lige uden videre slette alle filer der ligger i C:\\windows\\temp dvs. er de nødvendige for windows eller hvad ?!
Jeg er nemlig begyndt at få plads problemer på C-drevet og der ligger over 140 mb i ovenstående bibliotek!
Avatar billede skwat Praktikant
26. juli 2001 - 09:06 #1
ja det kan du godt temp er engelsk og betyder midlertidig
Avatar billede snowball Novice
26. juli 2001 - 09:09 #2
Du kan dog godt komme ud for at der ligger noget data som nogle programmer stadig bruger, så derfor er det ikke altid lige smart bare at vælge CTRL+A og DELETE ! Men hvis du lukker dine programmer ned inden du gør det, så er du rimelig godt sikret at der ikke ligger noget nogen skal bruge senere ;)

Snowball
Avatar billede x-masman Nybegynder
26. juli 2001 - 09:16 #3
Betyder temp ikke template og tmp temporary?

Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:17 #4
snowball>> ville det så være smart, at først flytte filerne til et andet sted, og så se om der er nogle programmer der brokker sig, før man sletter dem ?!
Avatar billede snowball Novice
26. juli 2001 - 09:19 #5
xiii: Det er nok den bedste måde og checke det på ja. Flyt filer et andet sted hen -> genstart -> test om dine programmer stadig kører som de skal og hvis de gør så kan du roligt slette dem (altså filerne fra temp) ;)

Snowball
Avatar billede x-masman Nybegynder
26. juli 2001 - 09:33 #6
Er temp ikke det sted hvor den gemmer internet filer, således at den ikke behøver at hente alle informationer ned engang til, hvis der er en side man er inde på ofte?

Så er tmp det sted med midlertidige filer.

???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juli 2001 - 09:35 #7
I din internet browser kan du også slette en masse filer, der bare ligger og fylder. Gør sådan:

Under TOOLS --> INTERNET OPTIONS --> fanebladet GENERAL (det første) --> DELETE FILES.

Det kan give ret så meget plads og skader ikke din maskines funktionalitet.

Avatar billede betty Nybegynder
26. juli 2001 - 09:37 #8
Davs du, jeg havde også dette spørgsmål en gang, jo du kan godt slette indholdet i dette bibliotek da det er fra internettet det er (giffer-banners-tekst os.)fra de sider du har været på sidst.
Du kan selv indstille den ved at gå via - (Kontrolpanel-Internetindstillinger-indstillinger for midlertidlige internetfiler-og vælg hvor megen plads der skal gemmes) du kunne sige f.eks. 1mb.  Håber du får det til at virke
Avatar billede snowball Novice
26. juli 2001 - 09:43 #9
x-masman, james_t_dk og betty: Der er tale om c:\\windows\\temp\\ og IKKE Temporary Internet Files. Der er en væsenlig forskel !

Temp bruges normalt når man installerer nye programmer som har brug for at pakke nogle filer ud under installationen og ligge dem midlertidigt et sted. At de så ikke altid sletter dem igen er så en anden sag, men det har ikke noget med Internettet og IE at gøre ! :)

Snowball
Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:47 #10
Jeg bruger heller ikke dén Pc til Internet
Avatar billede hotpop Novice
26. juli 2001 - 10:01 #11
ja sagtens!
men for at undgå det i fremtiden kan du sætte flg. linie ind i autoexec.bat så bliver temp mappen tømt ved opstart:

@DelTree /Y C:\\WINDOWS\\Temp
@MD C:\\WINDOWS\\Temp
Avatar billede handmade Nybegynder
26. juli 2001 - 10:06 #12
-->hotpop,
Jeg synes jeg kan huske at @ foran en kommandolinje i DOS betyder at linjen ignoreres, eller er det helt forkert?
Avatar billede hotpop Novice
26. juli 2001 - 10:07 #13
nej det er rem du tænker på :)
@ foran betyder at linien ikke vises under opsatrt af computeren :)
Avatar billede hotpop Novice
26. juli 2001 - 10:08 #14
opsatrt = opstart *s*
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 10:40 #15
xiii <<<

Jeg tømmer min temp dagligt... det samme med temp. internetfiles - OG DER SKER IKKE NOGET. Ikke andet, end du måske får dem tilbage ;)

God det bare...

Som hotpop skrev, kan du slette ved opstart. Du kan også lave en .bat-fil, som gør det.

::sunlock.dk::
Avatar billede skwat Praktikant
26. juli 2001 - 10:56 #16
x-masman:> Nej
Avatar billede skwat Praktikant
26. juli 2001 - 10:57 #17
i de goe gamle DOS dage skrev man
set temp = C:\\temp
set tmp = C:\\temp
Avatar billede hotpop Novice
26. juli 2001 - 11:07 #18
skwat> den kan stadig bruges, men kun af dosprogrammer - som i de goe gamle dage :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juli 2001 - 11:13 #19
snowball>> Der er tale om at skabe plads på disken, jeg gav bare endnu en option.