Avatar billede glaede.dk Nybegynder
04. november 2010 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook og SBS 2003 server problem

Hejsa,

I en mindre virksomhed har de en Windows Small Business server 2003, som kører exchange server, OWA osv.

Brugerne har roaming profiler og kan altså logge på en hvilken som helst maskine og så bruge Outlook mv.

Det hele fungerer fint på nuværende tidspunkt med de brugere som er oprettet.

Men når jeg opretter en ny bruger, så får jeg problemer med at bruge Outlook (2007). Den nye bruger er oprettet med præcis samme indstillinger som de andre, og kan også logge på OWA og sende og modtage mails. Men Outlook kan ikke åbne - man får fejl vedr. MAPI32.dll, selv om det er på samme computer hvor de andre brugere sagtens kan åbne Outlook.

Derfor tror jeg der er en eller anden fejl i brugerprofilen som jeg ikke kan finde, som gør at Outlook ikke vil åbne.

Har googlet MAPI32.DLL og der kommer mange problemer frem, men umiddelbart tror jeg ikke fejlen ligger der (og jeg har prøvet flere af de ting som folk foreslår med at omdøbe osv.).

Nogen som har et bud på hvad fejlen kan være?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. november 2010 - 16:15 #1
mapi32.dll er mapi-handler kompenenten i outlook, og derfor ikke noget der som sådan mangler, da de andre godt kan bruge outlook.
Har du rettet ved brugerrettigheder på denne bruge? f.eks. adgang til c drevet eller COM ?

Men har du prøvet at slette brugeren og oprette den igen?
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. november 2010 - 21:53 #2
Har du evt. prøvet at kopiere en fungerende bruger til den nye brugerprofil, og selvfølgelig tilrette den nye profil?
/ptj_11
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
05. november 2010 - 08:36 #3
Har prøvet at oprette flere brugere og det er samme problem.

Har ikke prøvet at kopiere en profil, det må jeg lige prøve.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
05. november 2010 - 09:56 #4
har du kontrolleret at du har licenser nok til dine brugere?

Jeg ved der er begrænsninger på SBS.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
09. november 2010 - 15:27 #5
Fandt fejlen.. Jeg oprettede brugerne et forkert sted.