Avatar billede Deminion Nybegynder
04. november 2010 - 12:14 Der er 1 kommentar

Atheros AR9285 og Win7 64-bit

Jeg har købt denne Samsung N210 ved Telenor, og derefter installeret Windows 7 Ultima 64-bit, da der var så meget præinstalleret skrammel.
Efter 3 ugers brug uden problemer, begyndte jeg at tabe forbindelsen på trådløst netværk (testet på 2 forskellige).
Jeg har efterfølgende lavet en frisk installation, og tjekket at drivers er up-to-date, og kompatible.
Netkortet er, som skrevet i overskriften, et Atheros AR9285.

Er der en, som har en ide om, hvad mit problem kan være?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 21:57 #1
Hejsa

Fornuftig holdning at have.....:-)

UD med alt det præinstallerede skrammel.

Du skriver at du har testet det på 2 forskellige. Er det på 2 forskellige WiFi netværk eller med 2 forskellige pc'er på dit WiFi netværk?

Hvis det er det sidste, hvilken kryptering kører de 2 netværk?
Kører de WPA2-PSK?
Jeg ville evt. prøve at sætte krypteringen ned til WEP kryptering. Der er før set eksempler på, at nogle netkort kan have det svært med WPA2-PSK. Det er noget med at når krypteringsnøglen mellem pc og router skal fornyes, så kan det gå galt. Selvom det burde det jo faktisk ikke gøre i vore dage....

Nu har du købt din pc hos Telenor, så det ligger vel næsten i kortene, at du har ADSL fra Telenor også?

/Ulrik