Avatar billede jacob27 Nybegynder
04. januar 2000 - 21:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opgradering af processor

Tak for hjælpen indtil nu!
Jeg har nu fundet ud af mit asus bundkort(tx97)og 233mhz processor
skal skiftes ud,til noget hurtigere!
Jeg vil dog gerne beholde min 96mb sdram,men hvis jeg skal opgradere til et asus p3b-f bundkort(ca 1000 kr)
+ prisen for processoren ? + et stort tower = ca 3000 kr .Mit spørgsmål er så:
kan det så ikke bedre betale sig at købe en 500mhz bambus maskine?
Nogen forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede spacey Nybegynder
04. januar 2000 - 21:38 #1
Hvis jeg var dig ville jeg IKKE købe en ny bambus maskine, men derimod opgradere.

Prøv at kigge på http://rainbowpc.dk for priser.
Avatar billede spacey Nybegynder
04. januar 2000 - 21:38 #2
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. januar 2000 - 22:07 #3
HEhe jacob27>>> Siden du siger 3000kr. hvad er det så for en processor som du oprindeligt ville smide i???

Ellers kan du jo bare købe et godt Abit bundkort til 800kr. og en CeleronA 466MHz til 800kr. samt et hightower, også til 800kr... Så sparer du lige 600kr...

Og hvis du vælger at købe et Abit bundkort, og du ikke har noget imod at overclocke Celeron´en lidt, så har Abit bundkort (ligesom nogle Asus og Soyo bundkort) mulighed for at indstille FSB´en (bus-hastigheden) inde fra BIOS, hvilket gør det meget let at overclocke + der på foreksempel Abit BH6 er MASSER af FSB-hastigheder under de 100MHz...

For de fleste CeleronA 466´er, skulle det minimum være muligt at få den til at køre 525MHz, og de fleste skulle også kunne køre 550MHz, så der kan man jo lige få lidt extra performance gratis...

Hmmm, hehehehehe ups, det havde vist ikke så meget med dit spørgsmål at gøre, men jeg poster de nu alligevel som et svar, da det var en smule billigere end dit originale bud... :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. januar 2000 - 22:11 #4
.... HEhe nu skal du lige huske at de 525MHz som jeg sagde at langt de fleste CeleronA 466´er kunne køre, ikke er nogen garanti fra min side...
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
04. januar 2000 - 22:30 #5
500 celeron koster 1200, men for at du kan bruge den på Asus p3b-f bundkort skal du have en "Asus Converter Socket 370 til Slot 1" da det bundkort køre med slot 1.. den koster ca 100 kr...

Asus p3b-f - 1000
Celeron 500 MHz 1200
Asus Converter 100
ialt 2300
og så kan du godt få et kabinet for 700 kr...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. januar 2000 - 22:41 #6
funstuff.dk>>> Det kan altså ikke rigtig betale sig at give 400kr. ekstra for 34MHz, når 466´eren sikkert alligvel bare er en "downgradet" 500...

Og, sagde han ikke lige præcis at han mente at 3000kr. var lidt i overkanten???
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
04. januar 2000 - 22:54 #7
ja. det ved jeg godt, men det er op til ham, men jeg kan godt se det.. han kan jo bare sætte den lidt op i biosén...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. januar 2000 - 23:03 #8
... Hehehehe chancen for at 466´eren kan overclockes lige så meget er STOR... 75-90% eller sådan noget...
Avatar billede gnarf Nybegynder
05. januar 2000 - 09:43 #9
Næh...det kan ikke bedre betale sig at købe en ny 500 MHz bambus maskine.... Da slet ikke hvis du tænker på sådan en fra bilka til 4000-5000 kr.  Enten bør du følge et af ovenstående råd om at købe et abit eller asus bundkort og en Celeron processor.

Eller skulle du finde et Super7 AT bundkort og købe en K6-2/K6-3, så slipper du for at skifte kabinet.

Det kan gøres helt uhyggelig billigt. Det kan nemt gøres for under 2000 kroner alt i alt, selvfølgelig afhængig af hvilken processor du propper i.