Avatar billede Anne1503 Nybegynder
02. november 2010 - 11:25 Der er 12 kommentarer

Aktivering af gafikkort - skærmen er gået i sort

Har en Acer bærbar, hvor skærmen går i sort når den opstartes og kommer ind til windows, hvilket vil sige at det ikke er muligt at arbejde i windows.

Problemet består i, at grafikkortet er blevet deaktiveret, og nu er mit store problem så, hvorledes det er muligt at aktivere grafikkortet igen? Evt i biosen eller noget? Da skærmen går i sort når computeren kommer til windows, er det ikke muligt at aktivere det i windows?

Med venlig Hilsen
Anne
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 11:30 #1
Prøv at gå i fejlsikret tilstand og derfra ind i enhedshåndteringen der kan du også fjerne driveren så startes der med kompatibel skærm driver
Avatar billede Anne1503 Nybegynder
02. november 2010 - 11:37 #2
Det er ikke muligt at opstarte i fejlsikret tilstand, da windows også går i sort - selvom computeren opstartes i fejlsikret tilstand
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
02. november 2010 - 11:44 #3
Hvis det er et eksternt grafikkort du har,kunne du prøve at flytte skærmstikket over i dit onboard grafikkort, så burde skærmen ikke gå i sort.

Så kan du ihvertfald komme ind og foretage de nødvendige ændringer for at fikse det andet grafikkort.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 11:56 #4
Så er der kun en rep der hjælper prøv at trykke på F8 under opstart og når du kommer til hvor du kan vælge fejlfri må der også være en mulighed for at starte i sidste tilstand hvor den sidst functionerede korekt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 11:59 #5
(jannick)det er en bærbar!
anne fortæl lige hvilket styresystem du bruger så er det lettere at hjælpe.det kunne jo også tænkes der er en recovery partion på harddisken.
Avatar billede Anne1503 Nybegynder
02. november 2010 - 12:04 #6
poko1: styresystemet er windows xp
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 12:22 #7
Har du prøvet sidst kendte fungerende tilstand?
Har du en XP disk? eller en recovery disk.
Hvis der er en recovery partion på PC så prøv dig frem med F tasterne F.eks F9 F10 F11 prøv alle muligheder under opstart.
Avatar billede Anne1503 Nybegynder
02. november 2010 - 12:32 #8
det hjælp ikke at starte op i sidst kendte fungerende tilstand. Har ikke en XP-disk, da styresystemet var på computeren fra ny og der ikke er CD-rom drev deri
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 12:40 #9
Så må der være en recovery på din harddisk og så er det bare om at finde den prøv alle muligheder under opstarten ESC. F2 den skal være der har du ikke fået nogen dokumentation med?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 12:44 #10
prøv <alt> <f10>
Avatar billede Anne1503 Nybegynder
02. november 2010 - 14:29 #11
Lykkes med alt+F10 og nu kører computeren igen.
Mange tak for hjælpen
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 15:35 #12
Accepter lige dit eget svar :-)