Avatar billede Janni Praktikant
02. november 2010 - 07:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rensning af printerhoved (HP C4480)

Hej

Er der nogen, der kan hjælpe mig med mit problem:

Jeg har en HP All-in-one printer model C4480. Den er begyndt at printe grimt, men der skulle iflg. måleren stadig ved 1/4 blæk tilbage. Derfor vil jeg køre en rens og en test, men kan simpelthen ikke finde ud af det?? Jeg kan ikke komme til til inde fra printermappen, og jeg har også undersøgt, om der skulle sidde en knap på selve maskinen....

Hjælp:-)

På forhånd tak!

Jann4873
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2010 - 07:50 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2010 - 08:56 #2
Hej Jann
Når du har installeret printersoftwaren, er der så ikke noget der hedder toolbox eller lignende?
Det er der på min gamle officejet G55.
I øvrigt vil jeg anbefale du køber noget rensevæske til blækpatroner. Som jeg umiddelbart kan se har du 2 patroner ligesom jeg (1 sort og en tri color)? korrekt?
Hvis man ikke printer særlig meget kan specielt farvepatronen tørre ud. For at få det tørrede blæk opløst, har jeg købt dette:
http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=108&products_id=772
Hæld 3-4 ml op i en lille skål, og sæt printerpatron ned i "badet" i en times tid. Dup herefter hovdet med en fnugfri klud, og lad renseprogram i printer klare resten. På den måde skulle din patron komme til at virke igen.
Avatar billede Janni Praktikant
18. december 2010 - 08:58 #3
Tak for hjælpen.

Mht. selve rensningen af patronerne, fandt jeg endelig frem til det sted, man skulle aktivere den. Har kørt 3-4 rensninger, da den hele tiden foreslog en dybere, hvis ikke det hjalp.
Det har hjulpet lidt, men der er stadig lidt striber på siden - jeg har købt en ny patron, men udskifter dog ikke for, den anden står helt af - så må jeg se, om det hjælper....
Hvis ikke, vil jeg overveje det anbefalede væske!
Avatar billede Janni Praktikant
06. juni 2011 - 16:02 #4
Tak for hjælpen.

Mht. selve rensningen af patronerne, fandt jeg endelig frem til det sted, man skulle aktivere den. Har kørt 3-4 rensninger, da den hele tiden foreslog en dybere, hvis ikke det hjalp.
Det har hjulpet lidt, men der er stadig lidt striber på siden - jeg har købt en ny patron, men udskifter dog ikke for, den anden står helt af - så må jeg se, om det hjælper....
Hvis ikke, vil jeg overveje det anbefalede væske!