Avatar billede trompede Nybegynder
01. november 2010 - 18:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en PYNT?

Hvad er en PYNT? Det er noget med havet, men ved ikke hvad.
På forhånd TAK!
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
01. november 2010 - 19:06 #1
"landområde som danner et spidst og ofte stejlt fremspring ud i havet; spidsen af en odde eller et næs"

Link: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=pynt,2&query=putter
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
01. november 2010 - 19:07 #2
Hov. Her er linket rettet:

[url]http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=pynt,2&query=putter[/url]
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2010 - 19:07 #3
En Pynt er en del af Landet, der strækker sig ud i Søen/Havet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2010 - 19:11 #4
Jeg har ikke kunne finde en direkte beskrivelse, men pynt er i min interne ordbog næsten det samme som et næs eller gren...

En pynt er et stykke land, der går ud i havet, og som man kan sejle på begge sider af - skiben runder pynten, når de sejler om den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2010 - 19:12 #5
Ahh - ovenstående link beskriver det jo perfekt...
Avatar billede trompede Nybegynder
01. november 2010 - 19:22 #6
Mange tak. Lige hvad jeg manglede!
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
01. november 2010 - 22:06 #7
Det var så lidt :)