Avatar billede mad_maniac Nybegynder
01. november 2010 - 11:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ny bærbar

Hej alle eksperter.

Jeg skal bruge en ny bærbar, den skal primært bruges til regnskab (WinKompas) og internet.

Det skal være med nummer risk tastertur (eller hvad det nu hedder)
Det skal helst være 17" skærm, let, tyndt og pænt design.

Grafikken er ikke så vigtig da den ikke skal bruges til spil eller andet grafisk arbejde, højst afspilning af en dvd.

Jeg forrestille mig intell core i3 eller i5, hvis andet menes at være bedre så skriv endelig, vil dog sige at jeg er helt klart til intell:)
Det MÅ IKKE være en Acer, da jeg stadig er pisse sur på dem, over en tidligere suport sag:( -hvilket betyder at det også gerne må være et mærke med ok suport.

Prisen er lidt variabel men forestiller mig 6-8000kr. ved dog ikke helt om det med 17" og let, tyndt og flot hænger sammen med det prisleje, så skulle prisen skride lidt, så byd alligevel.
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 11:47 #1
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4199768

Den kunne da være et foreslag... helder selv meget til HP, da de yder en fantastisk support.
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
01. november 2010 - 12:45 #2
Den ser lækker ud, og det kan godt være at det er mig der er for sart/kritisk, men kunne godt tænke mig at den var lidt tyndere, 3,7cm, det er knap 4cm, kunne godt tænke mig at den låg tættere på 3cm end 4cm, msi har også nogle stykker på 3,7cm, kender dog ikke så meget til suporten hos dem. men ellers tak for buddet.
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 13:01 #3
Så tror jeg desværre du skal over i noget acer snask.

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-1-48&qt=Fql&nf=strmatrix9%3a%5e17+tomme%c2%a417.0000000000%24%c2%a7price%3a%5b6000%3b8000%5d%c2%a7intmatrix15%3arange(min%2c+3400.0000000000%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fB%c3%a6rbar%7c48%24

Det er 4 acere...

ved også at HP har nogle der er så tynde, men så stiger prisen over de 8k
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 13:01 #4
hvis du kan nøjes med 15,4" så kan den sagtens findes, men 17" er nok et problem.
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
01. november 2010 - 13:48 #5
Hmm. linket til de 4 acere virker desvære ikke, eller det gør egentlig ikke så meget, for som jeg skrev i starten så bliver det ikke en acer!!! de er de største, mest arogante røvhuller der findes i dette univers - efter min mening:-)

....så vil jeg hellere betale noget ekstra, eller købe en tykkere, eller gå ned til 15,4" som jeg også skrev i starten så er det eneste virkelige krav at der er nummer risk tastertur, resten er "blot" store ønsker.

Men måske der er undre som vil byde lidt ind.

Har selv kigget lidt på denne. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281314
men kan ikke rigtig finde noget info om tykkelse / vægt.
Avatar billede j3ppah Novice
01. november 2010 - 14:19 #6
Har helt samme mening om acer som du har ;)...

Men du kan jo bare ringe til producenten af den pc du har fundet og spørge :)... De plejer være glade for at besvare spørgsmål om et produkt du ønsker at købe ;)
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
01. november 2010 - 15:01 #7
god pointe med at ringe til producenten, ringede til Packard bell suport afdeling, en noget anden oplevelse i forhold til acer, flink mand, men han måtte desværre bede mig ringe tilbage imorgen da deres system tilsynladende lige er braikket ned:-) - igen, hvis der er andre med gode forslag, så skriv endelig, jeg vil dog først være i stand til at kommentere videre engang iaften.
Avatar billede j3ppah Novice
02. november 2010 - 08:25 #8
:) Ja, det er oftest den måde man finder ud af om det er et selvskab man har lyst til at handle med... Dog skal du lige huske, at de er ekstra flinke når de kan mærke penge ;)
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
03. november 2010 - 14:35 #9
Så blev der shoppet, det blev denne løsning http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=374619
Der er ikke så meget design over den, men ellers holder den, syntes jeg, nogle gode specifikationer.
ligger lige under 3cm højde og 3kg. den er med win 7 pro 64 bit, hvilket skulle være bedst til mit økonomisystem, win. versinen fremgår ikke umidelbart af hjemmesiden, men har fået det bekræftet på mail. og vigtigst af alt, det er ikke en acer:-)

J3ppah mange tak for hjælpen, og hvis du ligger et svar kan vi dele pointne. - så jeg kan få lukket tråden.
Avatar billede j3ppah Novice
03. november 2010 - 15:44 #10
Den ser da også fin ud, det eneste der bekymre mig er at der ikke står noget om grafikkort ;) men er jo heller ikke sikkert du har behov for et hurtigt et!...

Tillykke med den i hvertfald!
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
03. november 2010 - 16:40 #11
I følge hp's hjemmeside skulle det være dette grafik-kort som sider i: ATI Mobility Radeon™ HD 5470 med 512 MB dedikeret video memory
ved dog ikke om det er godt eller dårligt, men det er også lidt underordnet da den ikke skal bruges til grafiske opgaver.