Avatar billede cdull Nybegynder
01. november 2010 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste måde at logge al aktivitet på side

Jeg skal lave en form for log på min side, så jeg kan have en historik over hvad alle brugere på min side laver.

Besøgt profil x, sendt x brev osv. Logget ind, logget ud. En log over alt.

Jeg vil gerne at det skal performe bedst muligt, og give mulighed for at trække data ud også.

Hvad ville være den bedste måde at lave en sådan generisk log. Hvilke felter ville du gemme og hvorfor?

Tak.
Avatar billede The_Buzz Novice
01. november 2010 - 10:24 #1
userid [brugerens ID]
timestamp [Unix timestamp eller MySQL DateTime]
action [kan være en int fra 0-1000 hvor hver # er et id på en action i en anden action tabel]
affecteduserid [brugerid på personen det går ud over]
itemid [brevid, mailid, profilid på den action der er sendt]

Og så skal du selvfølgelig køre en masse SQL sætninger rundt på din side - hver eneste sted folk laver noget.
Avatar billede cdull Nybegynder
01. november 2010 - 10:30 #2
Hej The_Buzz.
ikke dårligt. Det virker til at være en god løsning..

Vil det give mening at udvide med URL hvor action sker fra, og en note for den enkelte registrering.
Avatar billede The_Buzz Novice
01. november 2010 - 10:32 #3
Tja - jeg ville ikke bruge fuld URL af database size - men bare måske QUERY_STRING hvis du bruger dinurl.com/?action=mail - vil QUERY_STRING være ?action=mail

Men URL kunne være en fin ting
Avatar billede The_Buzz Novice
01. november 2010 - 10:34 #4

id [autoincrement]
userid [int 10] [index]
timestamp [datetime]
action [int 4?] (måske større) [index]
affecteduserid [int 10] [index]
itemid [int 4?] [index]
url [varchar 32?]
Avatar billede cdull Nybegynder
11. november 2010 - 16:28 #5
Det bliver nok denne måde løsningen laves på.

Nu skal jeg bare bruge en ASP.NET'er til at hjælpe med hvor det bedste ville være at placere sådan noget hvis det skal køre på alle sider.

Functions osv. må jeg skrive manuelt ind, men ville gerne have noget gældende for alle sider.

Jeg har en CustomPage som jeg nedarver fra. Skulle man ligge det i dens constructor evt. ?
Avatar billede cdull Nybegynder
16. november 2010 - 10:01 #6
Jeg siger tak for hjælpen The_Buzz.