Avatar billede Lasse30 Nybegynder
31. oktober 2010 - 20:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Processor hastighed - max belastning og det tynger systemet i knæ

Hej Eksperter,

Jeg har en Dell XPS M1330 laptop med en Intel (R) Core (TM)2 Duo CPU T8100 @ 2.10GH processor som arbejder alt for meget. Hertil har den 4GB Ram hvoraf Vista læser 3.581MB.

Jeg bruger VISTA som styrresytem.

Problemet er at periodevis tvinges systemet i knæ. Online gaming er en pestilens, da min PING periodevis stiger og gør afviklingen til et slideshow. Hvis jeg er heldig at blive online kommer afviklingen tilbage igen og så kører den normalt i et stykke tid.

Jeg har installeret "Speed Up My PC" i håb om at den kunne teste og finde problemer. Umiddelbart uden held.

Ved normal surfing sker det samme. Ventetider og loadtider bliver periodevis dræbene.

Nogen som har en løsning, eller forslag ?
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2010 - 20:18 #1
Alt er selvfølgelig fuldt opdateret eller ??

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
31. oktober 2010 - 20:47 #2
Velkommen til E. ...

Nævnte "Speed Up My PC" tror jeg nu ikke en dyt på; der er delte meninger om det program ude i verden...

Men iøvrigt som #1 ...
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2010 - 20:53 #3
Enig med karise larry i #2. Har prøvet både dette og registry booster som Uniblue også laver, med ikke noget brugbart resultat.
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
01. november 2010 - 15:06 #4
Hej Haverslev,

Jeg har kørt de programmer du anbefaler og vedhæfter hermed log filerne.

Jeg håber du kan hjælpe.

LOG FRA Malwarebytes :::
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 5012

Windows 6.0.6002 Service Pack 2

Internet Explorer 8.0.6001.18975

mbam-log-2010-11-01 (14-57-24).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 395272
Tid gået: 3 time(e), 17 minut(ter), 46 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

LOGFIL fra HJT:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:00:24, on 01-11-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18975)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Windows\OEM04Mon.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\Fingerprint Reader Suite\psqltray.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe
C:\Windows\System32\mstsc.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Users\LassePC\Desktop\HijachThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSQLLauncher] "C:\Program Files\Fingerprint Reader Suite\launcher.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] %ProgramFiles%\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
01. november 2010 - 15:17 #5
Der mangler vist 'bunden' af den HiJackThis log ?
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
01. november 2010 - 17:00 #6
Ups ..

Den kommer her.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:58:05, on 01-11-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18975)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Windows\OEM04Mon.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\Fingerprint Reader Suite\psqltray.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Windows\System32\mstsc.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Skype\Toolbars\Shared\SkypeNames2.exe
C:\Program Files\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Lassen PC\Desktop\HijachThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSQLLauncher] "C:\Program Files\Fingerprint Reader Suite\launcher.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] %ProgramFiles%\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [OEM04Mon.exe] C:\Windows\OEM04Mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMusic FastStart] "C:\Program Files\Nokia\Ovi Player\NokiaOviPlayer.exe" /command:faststart
O4 - HKLM\..\Run: [NBAgent] "C:\Program Files\Nero\Nero 10\Nero BackItUp\NBAgent.exe" /WinStart
O4 - HKLM\..\Run: [DELL Webcam Manager] "C:\Program Files\Dell\Dell Webcam Manager\DellWMgr.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0ENQBO] C:\PROGRA~1\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~1\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {3860DD98-0549-4D50-AA72-5D17D200EE10} (Windows Live OneCare safety scanner control) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/en-us/wlscctrl2.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Version Cue CS4 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS4\Server\bin\VersionCueCS4.exe
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\system32\aestsrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\system32\STacSV.exe
O23 - Service: TVersityMediaServer - Unknown owner - C:\Users\Lassen PC\AppData\Local\TVersity\Media Server\MediaServer.exe

--
End of file - 10018 bytes
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2010 - 18:28 #7
Oplever du stadig problemer med at den går i "knæ" med max belsatning osv. ??
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
02. november 2010 - 21:15 #8
Hej H

Noget tyder på at der er sket noget. CPUen kører nu helt nede på 2% i tomgang. Har dog ikke været online i spil endnu. Så om jeg stadig pinger helt ude i hampen må vente lidt.

Jeg har kørt LAN direkte til PC samtidig med en trådløs forbindelse jeg ikke kan få forbindelse til. (Har ændret kryteringen så jeg kan kører online med min PSP) Det kan være systemet har brugt recurcer på at skabe trådløs forbindelse.

Den er sat til at automatisk at skabe forbindelse til det trådløse netværk, men skriver :
De netværksindstillinger der er gemt på denne computer stemmer ikke overens med kravene for netværket.

Jeg ved ikke hvordan jeg for PCen til at acceptere den lavere kryptering?

Kan det være det ??

Lasse
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2010 - 20:45 #9
Du skal være sikker på, at den kode du taster ind til det trådløse - ER det samme som den ar skrevet på routeren.
Tillige skal krypteringen vøre ens på router og pc - altså er den sat til WPA2-PSK, så skal den også være det på computeren
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
03. november 2010 - 21:09 #10
Nu kører jeg trådløst igen :-)

Men den har stadig en anelse lag i online gaming. Det hakker altså fortsat.
Jeg har nu idle core speed på 2 til 5%, men den trækker sig fortsat ned i kraft.

Kan man ikke lave en proritering, således den udelukkende bruger power til at afvikle et givent program, ligesom den proritere netværket til dette?

Jeg har en super forbindelse på pingtest.net, så det er ikke der den ligger. Jeg bruger telenor som udbyder, og selv om testen giver mig en lav score på pingen så trækker online gaming den op. En ven med TDC som bor tæt på kører uden problemer online spil uden mine høje pings, og slideshow effekt.

Et eller andet må altså stadig bruge PCens recurcer. ??
03. november 2010 - 22:22 #11
Her er så lige en 'oprydning' - efter min mening ->

PS:  TVersityMediaServer - ved du selv hvad det er ?

---

Gå i Start - Skriv i søgefeltet >  Services  > vælg det program som hedder >  Services.msc  > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

Find Tjenesten (Hvis den er der)

* Adobe Version Cue CS4
* Tjenesten Google Update
* C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe
* ServiceLayer - Nokia
* TVersityMediaServer - Unknown owner

stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Genstart normalt...

---

Med HiJackThis (HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..." fixes følgende linier ->

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll

O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMusic FastStart] "C:\Program Files\Nokia\Ovi Player\NokiaOviPlayer.exe" /command:fastst  (Eller bruger du dette Nokia 'halløj' hele tiden ?)

O4 - HKLM\..\Run: [NBAgent] "C:\Program Files\Nero\Nero 10\Nero BackItUp\NBAgent.exe" /WinStart

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0ENQBO] C:\PROGRA~1\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~1\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background  (Eller bruger du dette Messenger hele tiden ?)

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: TVersityMediaServer - Unknown owner - C:\Users\Lassen PC\AppData\Local\TVersity\Media Server\MediaServer.exe

Genstart normalt...

---

Oprydning med CCleaner...

Evt. Defagmentering...
Avatar billede Lasse30 Nybegynder
20. november 2010 - 12:04 #12
Tusinde tak for hjælpen.

Den kører noget bedre nu.

En geninstallering vil nok være en god ting .. en gang når tiden er til det.
20. november 2010 - 12:21 #13
Ping...

(Dette er så et [svar]...)