Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
29. oktober 2010 - 19:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows går i sort

En bekendts Asus PC er begyndt at gå i sort skærm når Windows er indlæst.

PCen starter helt normalt, men valg af brugerkonto og indtastning af adgangskode bliver skærmen helt sort. Kun cursoren fra musen ses på den sorte skærm.

Trykkes CTR-ALT-DEL gives de sædvanlige muligheder at skifte bruger eller se jobliste mv. Vælges joblisten kan den ses på den ellers helt sorte skærm, ligesom forskellige meddelelser ved brug af Fn og F tast f.eks. skift skærm kan ses på den sorte skærm.

Styresystemet er Windows Vista med SP1
Der er kun oprettet en bruger på PCen.

Jeg har prøvet reparer, start i fejlsikker tilstand og gendan via F8

Nogen bud?

mvh
Mogens
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2010 - 20:03 #1
Hej Mogens
Kan den køre med billede på i fejlsikret tilstand hele tiden?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2010 - 20:04 #2
Nå nej det har du da prøvet.
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
29. oktober 2010 - 22:38 #3
Nej, som du har set, jeg kan ikke få skærmen til at virke når jeg er logget på brugerkontoen, hverken i alm. eller fejlsikret tilstand, mens den som sagt virker fejlfrit indtil jeg logger på.

Tak for din interesse og er fortsat åben for gode ideer.

mvh
Mogens
29. oktober 2010 - 22:44 #4
[WindowsTasten] [R]  (Får du en "kør" prompt?)

skriv i denne pompt:  cmd > Enter    (Får du så en CMD box?)

I den CMD box skriver du control > Enter  (Får du så kontrolpanelet?)
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
29. oktober 2010 - 23:13 #5
Hej Larry
"Windows""R" giver desværre ingen promt.

mvh
Mogens
29. oktober 2010 - 23:17 #6
[Ctrl] [Shift] [Esc]  > Joblisten
Filer
Nyt Job [Kør] ...

???
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
29. oktober 2010 - 23:57 #7
Hej Larry
Ja, miraklernes tid er ikke forbi. PCen har ikke virket siden den 11. oktober.

Nu, for 10 min. siden kom Norton op med en fejlmeddelelse på den ellers sorte skærm. Problem fundet, vælg fix. Som sagt så gjort, og vupti, PCen kører igen.

Tak for dine gode forslag, som jeg vil prøve at huske, hvis noget lignende måtte opstå.

Hvis du ligger et svar, tildeler jeg point.

mvh
Mogens
30. oktober 2010 - 10:25 #8
... bare for at fortsætte #6 ->

I boxen skriver du  control   (Så dukker [Kontrolpanel] op)
Opret en NY (administrativ) bruger
Genstart normalt og vælg den nye bruger...

---

Nu skriver du Vista SP1 ?
Husk M$ ServicePack2 til Vista -> (32bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d + efterfølgende mange opdateringer fra WindowsUpdate...

---
30. oktober 2010 - 10:25 #9
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

Opret en frisk Systemgendanelsespunkt
* Oprydning med CCleaner
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
02. november 2010 - 12:06 #10
Mange tak for hjælpen Larry.

Jeg følger lige forslagene i dine link næste gang jeg har lejlighed til at se min ven's PC.

mvh
Mogens
02. november 2010 - 12:39 #11
Takker for Point...