Avatar billede Bennis Nybegynder
28. oktober 2010 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook kalender - Fjerne reminder / alarm

Hej,

jeg har nedenstående kode, der egentlig virker fint nok, problemet er blot, at Outlook af uransaglige årsager automatisk tilføjer en alarm når kalender-jobbet bliver tilføjet. Så vil blot have fjernet alarmen. Når jeg kigger i source koden for en ical fil, hvor jeg i outlook har fjernet alarmen, mangler alarm-delen blot, men uden den kommer der alligevel alarm på, så derfor jeg har beheholdt det i koden da jeg regner med at man skal sætte noget disable kode ??

<?
$to = "email@emailadressen.dk";
$subject = "Opgave til kalenderen";
$message = "Mere arbejde til kalenderen.\n\n";
//==================
$headers = 'Content-Type:text/calendar; Content-Disposition: inline; charset=utf-8;\r\n';
$headers .= "Content-Type: text/plain;charset=\"utf-8\"\r\n";
$message .= "BEGIN:VCALENDAR\n";
$message .= "VERSION:2.0\n";
$message .= "PRODID:PHP\n";
$message .= "METHOD:REQUEST\n";
$message .= "BEGIN:VEVENT\n";
$message .= "DTSTART:".date('Ymd').'T'.date('His')."\n";
$message .= "DTEND:".date('Ymd').'T'.date('His')."\n";
$message .= "DESCRIPTION: Mere arbejde\n";
$message .= "SUMMARY:Ny opgave: work harder\n";
$message .= "ORGANIZER; CN=\"COM KALENDER\":mailto:mail@mail.dk\n";
$message .= "Location: [BYNAVN] \n";
$message .= "UID:".date('Ymd').'T'.date('His')."-com.dk\n";
$message .= "SEQUENCE:0\n";
$message .= "DTSTAMP:".date('Ymd').'T'.date('His')."\n";
$message .= "BEGIN:VALARM\n";
$message .= "TRIGGER:PT0M\n"; //Her skal den jo så aldrig trigges??
$message .= "ACTION:DISPLAY\n";
$message .= "DESCRIPTION:Reminder\n";
$message .= "END:VALARM\n";
$message .= "END:VEVENT\n";
$message .= "END:VCALENDAR\n";
$headers .= $message;
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>
Avatar billede repox Seniormester
28. oktober 2010 - 13:31 #1
Jeg er helt overbevist om at du ikke kan fjerne 'alarmen' - det er outlook selv der vælger at minde dig om din aftale - Outlook har bare muligheden for at alarmere dig et angivet stykke tid før - men påmindelsen mener jeg bestemt ikke du kan slippe af med.
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:36 #2
Er jeg desværre også så småt ved at komme frem til af konklusion, ærgrer mig blot at det så heller ikke hjælper at slå de 15 min før fra i outlook.. den bimler alligevel :=)

Kan godt ske det bare er en detalje, men jeg bliver sindsyg af unødvendige popups og alarmer :=)
Avatar billede repox Seniormester
28. oktober 2010 - 22:06 #3
Don't we all ;)
Avatar billede repox Seniormester
18. november 2010 - 09:48 #4
Vil du lukke dit spørgsmål? Bare for en god ordens skyld :)
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 19:00 #5
svar pjat