Avatar billede beta Nybegynder
25. juli 2001 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Digital kamera i 4K klassen

Hvilket digital kamera ville i købe i 4000 kr\'s klasse, der er her mest tænkt på et \"peg-og-skyd\" kamera.

Har selv tænkt på et Canon Digital IXUS til 4.295 kr. eller et Canon A20 til 3.795 kr., men hvad er forskellen ?
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
25. juli 2001 - 22:24 #1
Den store forskel ligger i vægten af disse to hvor ixus er det letteste, det har dog også kun en 2 * zoom, hvorimod powershot a20 har 3 * zoom eller 7 * digitalt zoom....
Avatar billede hviid24 Nybegynder
25. juli 2001 - 22:57 #2
Prøv evt. at kigge på dette, Minolta Dimage 2300 el.2330.
2300 er i øjeblikket nedsat cirka 1500kr til 2800kr i Bingo ,og med en opløsning på 2,3m. pix. + et utal af indstillinger og med en brugervenlig betjening , må det siges at være et \"rimelig\" køb, der er dog ikke optisk zoom, men 2*digital.

Umiddelbart mener jeg den eneste forskel på 2300 og 2330 er optisk zoom, men for det skal du også betale et par tusind kr.
Jeg har selv M.D.2300 ,og personligt synes jeg det er et pragtfuldt kamera med en utrolig nem betjening, da det har AUTO det ene og det andet.
Held og lykke med købet.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 00:00 #3
hvad med et olympus c-990 zoom den har 3x zoom (optisk), 2,1 mio pixel, 1600x1200
den ligger også i nærheden af 4000 ,-
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 00:00 #4
du kan se mere om det her
http://www.olympus.dk/
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. juli 2001 - 00:03 #5
Jeg har et Canon Powershot A50 (fået i gave), ved ikke om det er en større eller mindre model end A20 - men jeg må sige at jeg er lidt skuffet over det! Synes ikke billedkvaliteten er overvældende god, og så er det laaangsomt :-)
Avatar billede beta Nybegynder
26. juli 2001 - 21:30 #6
hviid24> Prisen lyder helt fair, du skulle vel ikke ha\' nogle testbilleder ?
Avatar billede beta Nybegynder
26. juli 2001 - 21:33 #7
pelkjaer> Det lyder ikke for godt, har du nogle testbilleder ?
Avatar billede brian_lundgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 13:31 #8
Jeg har ikke erfaring med kameraer i lige den prisklasse (har haft dem billigere og dyrere), men følgende er min erfaring hvad angår zoom:

Glem den digitale zoom, du kommer aldrig til at bruge den! Til gengæld er optisk zoom på kameraet din garanti for at du får det billede du vil have og ikke skal skære halvdelen af de dyrebare pixels væk i redigeringen (så er der jo ikke megen fidus i at have 3 megapixels!).
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. juli 2001 - 13:32 #9
nemlig brian, digital zoom funktion har du jo i et hvert tegneprogram