Avatar billede Quation Nybegynder
25. oktober 2010 - 20:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

amIcoSinglun: virus eller ej?

Jeg har for nylig opdaget, at der kommer en lille dialogboks op med navnet "amIcoSinglun", når jeg starter min computer op. Jeg vil gerne vide om det er virus eller spyware.
Når jeg googler "amIcoSinglun", får jeg både resultater der siger at det er spyware, og resultater der siger at det ikke er.
Min computer har et par gange opført sig mærkeligt, efter at jeg opdagede amicosinglun. Musen er blevet langsom og ustyrlig, når jeg var logget på trådløst netværk.

Min computer er en ASUS med Windows 7. Jeg bruger altid Firefox. Jeg har kørt en fuld scanning med Bullguard (helt opdateret) og en hurtig scanning med Windows Defender. Ingen af programmerne fandt noget.
Lige nu er jeg på nettet med et netværkskabel og har ikke nogle problemer.
Avatar billede Sensity Nybegynder
25. oktober 2010 - 20:33 #1
Kunne lyde som om nogle har adgang til dit trådløse net.
Avatar billede Quation Nybegynder
25. oktober 2010 - 21:01 #2
Hm... det var universitetets netværk, og jeg vil umiddelbart tro, at de er ret godt beskyttet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2010 - 21:22 #3
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/76245/

Her fixes den ikke, og maskinen erklæres ren, så det tyder ikke på snavs...

http://www.alcormicro.com/en_content/index_en.php

Hjælper dette? Måske noget hardware... En kortlæser måske?
Avatar billede Quation Nybegynder
26. oktober 2010 - 11:28 #4
Ja, jeg kan godt se, at spywarefri ikke bemærker amicosinglun.
Jeg forstod ikke helt, hvad jeg skulle med nummer to link. Det gav ikke umiddelbart noget svar.

Jeg vil stadig gerne høre om andre erfaringer med amIcoSinglun
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2010 - 21:26 #5
Skal jeg tolke dine kommentarer i #4 som at du ikke har en kortlæser i din pc?

Har du Googlet amIcoSinglun?
Avatar billede Quation Nybegynder
31. oktober 2010 - 17:17 #6
Jeg er faktisk ikke klar over om jeg har kortlæser - har aldrig brugt den i så fald.
Ja, jeg har googlet amIcoSinglun, men det gav ikke noget klart svar - jf. mit første indlæg.
Avatar billede Sensity Nybegynder
31. oktober 2010 - 17:44 #7
reinstall din pc. Meget nemmere hvis du ikke kan få det væk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2010 - 19:44 #8
#6 Jeg har også googlet og mit svar kan ses i #3
Avatar billede Quation Nybegynder
07. februar 2011 - 16:42 #9
Jeg tjekkede med supporterne på Bull Guard (mit antivirus-program), og de mente heller ikke der var tale om spyware, så jeg har ikke gjort mere ved sagen, og computeren kører fint.