Avatar billede -Munken- Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:25 Der er 1 løsning

Server 2008 AD DS - LDAP & SSL

Hey

Står og skal bruge lidt ekspert hjælp, så mon ikke der måtte være nogle herinde, som havde et par gode ideér, eller vejledninger til mig? :-)

Står i situationen, at jeg skal have opsat en ny VPN boks på arbejdet, som kan samarbejde med vores nuværende AD.

For at skabe adgang til AD, skal der aktiveres LDAP over SSL til AD.
Jeg har derfor opsat en ny CDC maskine, og installeret AD, DNS, Active Directory Certification Authority, samt IIS.

Alle de ting virker, og jeg har fulgt et hav af vejledninger i, at requeste et certifikat direkte til serveren selv, for på den måde at aktivere LDAP over SSL.

Men når jeg tjekker med værktøjet LDP, og forbinder til serveren selv, med SSL på port 636, så får jeg ingen adgang.

Nogle som kender til dette problem?

Serveren er en 2008 standart.

På forhånd tak.

M.
Avatar billede -Munken- Nybegynder
28. november 2010 - 16:55 #1
Tråden lukkes igen.

Valgte en anden løsning, hvortil alt ovenstående blev overflødigt.

M.