Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ny hardware virker ikke

Hej, jeg har lige sat en masse nye hardware sammen til en delvis ny computer, men den vil ikke rigtig starte Windows, den skriver:
Windows kunne ikke starte. Dette kan skyldes en nylig ændring af hardware eller sofware.

Den siger jeg kan løse problemet ved aet indsætte installationsdisken med windows, og genstarte computeren.
Dette har jeg prøvet med windows liggende på en USB nøgle, hvilket plejet er virke fint når jeg vil formatere, men ikke her, den kan godt finde nøglen i BIOS og boote fra den men så sker der heller ikke rigtigt andet end at der står:
Verifying DMI Pool Data ..................
_

Der sidder to harddiske i begge med windows7 på, de er fra min gamlecomputer, det problem jeg har beskrevet ovenover er på den ene harddiske, på den anden køre det fint og windows ikonet kommer frem men lige inden det er helt færdigt bliver skærmen blå og så lukker computeren ned.
Efter det blå står der noget men det er der kun i kort tid, så har filmet det for at kunne læse det:
A problem has been detected and winndows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this stop error screen.
Restert you computer. If the screen appears again. follow these steps:
Chech for viruses on you computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive.

Mine hardware er:
De ny ting
bundkort - Gigabyte GA-X58A-UD3R
CPU - Intel Core i7
kabinet - Cooler Master 690 II Advanced
RAM - 6GB DDR3 1600M CL9 Kingston HyperX 3x2GB
Jeg har også installeret ny CPU køler og en kabinetblæser.
Det hardware som jeg har flytter fra den gamle
Graffikkort - 1024MB XFX ATI HD5770 DDR5 PCI-E
Strømforsyning - 750W Energon
Mine to harddiske på 1000 GB og 250 GB, jeg har også flyttet det gamle dvd drev.

Skal man sætte noget op i BIOS før det virker?

Håber det er til at overskue for nogle, så de kan hjælpe mig,
Hilsen Andreas
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 17:26 #1
NY  computer og GAMMEL Windows installation = Virker ikke.
Du skal installere Windows fra bunden af = NY installation.
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:27 #2
Til det første står der en oplysning: Startvalget mislykkedes, da en påkrævet enhed er utilgængelig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 17:28 #3
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:29 #4
Har prøv BOOTE fra en usb og dvd, intet lader til at virke.
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:32 #5
Prøver at køre en reparation nu :D
24. oktober 2010 - 17:33 #6
Afmontér alt andet HARDWARE som du ikke skal bruge i instalations øjemed... ???
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:33 #7
Startup Repair cannot repair this computer automatically :(
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:37 #8
Larry, hvor meget vil det så sige jeg skal afmontere ?
CPU grafikkort ram ?
24. oktober 2010 - 17:50 #9
... du skriver noget om 2 Harddiske osv - den hvor det er OK skal afmonteres ...
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:56 #10
Skal jeg så prøve at installere windows7 igen nu på den harddisk som ikke virkede før ?
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 18:01 #11
Prøver at installere fra USB nu der står:
Verifying DMI Pool Data ............. Update Success
og så er der en streg (_)der står og blinker neden under :)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 08:06 #12
gå i bios og stil lidt på noget med IDE og så videre
den kan bare ikke læse din harddisk

ellers skal du ud i noget linux baseret alla gparted live

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

sådsan

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

m.v.h
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
27. oktober 2010 - 08:23 #13
Det virkede at afmontere den ene Harddisk,og installere Windows7 på dem en efter en, mange tak :D
27. oktober 2010 - 09:04 #14
... som jeg også var inde på i #6 + #9 ...

(Point/Ping til delning...)