Avatar billede ringslund Nybegynder
23. oktober 2010 - 15:41 Der er 9 kommentarer

Trendnet.

Nogen der ved hvorfor jeg pludselig ikke kan udskrive på min netværksprinter HP C7180 Har lavet om til statisk ip adresse fra min udbyder og siden har den ikke vil udskrive. Der er fin kontakt til routeren og kan også scanne Osv. men ikke udskrive. routeren er en Trendnet TEW-633 GR.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:09 #1
Skal lige ha noget på plads her.

Når du siger du kan scanne er det så fra din printer eller fra din Pc du kan scanne.

Hvordan har du sat det op ? Netværksprinter er den tilsluttet din router og din pc har trådløs adgang til din router ?

Din Printer skal ha en privat IP-adresse som eks 192.168.0.X

Har du kontakt fra din PC til printeren / Kan din printer pinges ?

Hvordan har du tilføjet din printer (som lokal printer TCP IP port eller som netværksprinter)????
Avatar billede ringslund Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:55 #2
alt er trådløs kan scanne fra min pc kan udskrive nogen gange inden fra printer værktøjer. alt står som det skal i pc tror det er noget i min router. Men der sker intet ved alm. udskrivning.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 17:40 #3
Ingen fejlmeddelelser når du skriver ud ? Kan du se printeren ? kan du pinge den ? Har du den rigtige driver ?
Avatar billede ringslund Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:12 #4
ingen fejl pc opfører sig som om den er sent ja kan se printer og kan pinge den
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 19:38 #5
Prøv først at se dette link: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=dk&dlc=da&product=1153481&lc=da&jumpid=reg_R1002_DKDA

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02018457&lc=da&dlc=da&cc=dk&product=1153481

Ellers kan jeg ikke se hvad der skulle være galt andet end:

Er det test sider du prøver at skrive ud ? Så vi ikke har med bestemte filtyper (PDF WORD filtyper) at gøre.

Der er papir i printeren og der er ikke papirstop eller ligende der driller. ?

Driveren er den rigtige (en printeren har virket med før)?

Har du haft genstartet printeren og pc'en ?

Der er ikke en kø der blokerer ?

Printspooler kører ?

http://support.microsoft.com/kb/870702/da

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Troubleshoot-network-printer-problems
Avatar billede ringslund Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:13 #6
Hvad er der i disse link der vedrører mit problem?
Avatar billede jacla Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:09 #7
De 2 Link er:

"Fejlfinding i forbindelse med netværksprinterproblemer"

På en af siderne stod der noget om printer software der skulle opdateres, hvis HP C7180 ikke kan udskrive og der står også noget om Firewall og antivirus skal slås fra under installationen.

HPs hjemmeside står der en del som kan hjælpe dig:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02241857&cc=dk&lc=da&dlc=da&product=3204788&tmp_track_link=ot_search#N489
Avatar billede ringslund Nybegynder
24. oktober 2010 - 19:21 #8
ok prøver.kan bare ikke forstå det er efter jeg har ændret min router til fast ip.
Avatar billede jacla Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:00 #9
undernetmaske er den rigtig og dhcp skal være slået fra hvis du bruger statisk ip.

Kan du udskrive en konfigurations side på din printer, hvor du kan se netværksopsætningen på printeren ?

Jeg vil nok følge guiden på HP's hjemmeside.