Avatar billede MissYrgen Nybegynder
23. oktober 2010 - 00:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Filmoverførsel til Pinnacle Studio Version 11

Hej derude. Jeg har et videokamera "Panasonic Full HD", hvor jeg har optaget en video på en disk. Jeg åbner herved programmet Pinnacle og trykker på "1 Optag"- knappen oppe i venstre hjørne. Jeg har tilsluttet både komponentkablet og USB-kablet til videokameraet, som jeg læste jeg skulle gøre. På kamera-displayet kan jeg se en blå skærm, hvor der står i toppen "PC CONNECT (DISC)". (knappen er sat på "PLAY-tilstand", som er en lille grøn pil). Jeg klikker så "Start optagelse" inde i programmet, men så dukker der et vindue op hvor der står:

"Pinnacle Studio Plus kan ikke få forbindelse til din video-enhed. Hvis du har et DV-eller Digital 8-videokamera, så sørg for at det er tændt og VTR-,VCR-eller-PLAY-tilstand og at det er tilsluttet til Firewire eller 1394-porten på din computer. Hvis du har et analogt videokamera eller videooptager:
1. klik opsætning til optagekilde og vælg den korrekte videooptageenhed
2. åbn panelet i venstre side af Diskometeret (i midten af bunden i optagevinduet) og vælg den korrekte analoge videoindgang (komposit eller S-video)"

Med det gamle kamera jeg havde, kunne jeg sagtens få enheden over og "optage" til programmet hvor jeg efterfølgende kunne redigere osv. Men nu er der absolut ingen forbindelse mellem mit kamera og computeren...

Hvad kan være galt?
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2010 - 08:40 #1
Nu kender jeg ikke Pinaccle, men med digital video, er det ikke optagefunktionen der bruges.
Du skal sandsynligvis i >Filer - Import, eller også er der en Filbrowser hvor du skal klikke dig frem til klippet.
Avatar billede MissYrgen Nybegynder
23. oktober 2010 - 10:18 #2
Når man importerer filer, er det videofiler som i forvejen ligger på computeren ikk?. Hvilket er det jeg ikke kan gøre eller finde ud af at gøre. I Pinnacle fungerer det sådan at man kan overføre videoer direkte fra kameraet til Pinnacle... Der er nogle forløb i programmet som hedder "1 Optag", "2 Rediger", "3 Opret film", og så er man færdig med sit projekt, når man har gennemført disse 3 punkter.