Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
22. oktober 2010 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontoudtog som månedskørsel - C5-2010 SQL

Hej eksperter,

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg får lavet en kørsel, som sender et kontoudtog til alle kunder med en bevægelse på, indenfor en given periode. Jeg ved at der ligger en QT til det, men jeg ønsker at lave den om, så den printer ud via en edoc pdf-printer til en mail, for hver enkelt kunde.

Jeg skal simpelthen have stoppet QT, inden næste kunde går igang, og bedt den om at udskrive til pdf.

Skal jeg bruge en bestemt trigger ? -og har i forslag til hvad jeg så skriver.

/Hartvig
Avatar billede jasman Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:03 #1
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dig rigtigt.

Du skriver at du vil have mulighed for at angive hvor der skal skrives ud for hver kunde QT'en støder på.
Hvorfor det ?

Hvis alligevel vil udskrive alle kontoudtog på en .pdf-printer, skal du så ikke bare vælge det, og køre alle kunder ?

Alternativet er at du laver et felt på kundekartoteket, hvor du kan gemme hvilken printdestination man skal bruge på den enkelte kunde. Derefter må det være noget med at når du kalder rapporten for hver kunde skal det ske med en PARM-streng som for det første indeholder den destination du har valgt på den enkelte kunde, og for det andet "GETOPTS-", da denne skjuler printerboksen, når du afvikler en rapport.
Avatar billede jasman Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:10 #2
Kig evt. her http://www.eksperten.dk/spm/538278 for inspiration. :)
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:11 #3
Hej jasman,

Så har jeg nok forklaret mig lidt dårligt. QT kører formentlig alle kunderne igennem og tjekker om der er bevægelse i den pågældende periode.

Det jeg ønsker er, at når den har fundet en kunde med bevægelse, så udskriver den kontoudtog til ham og smider det ud på en mail, som angivet på kunden. Herefter fortsætter den til næste kunde osv osv.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg får QT til at reagere på, at den nu skal udskrive dette kontoudtog seperat (da det jo mailes til kunden) og herefter gå videre til næste kunde og udskrive dette kontoudtog seperat osv.

/Hartvig
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:19 #4
Super, jeg kigger lidt på det og vender tilbage igen. Jeg har lige noget andet arbejde, som jeg skal have løst inden ;o)

/Hartvig