Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 14:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Google analytics falder drastisk

Er der nogen der har oplevet, at en side, pludselig fra den ene dag til den anden falder drastisk i besøgstallet?

Jeg mener ikke jeg har lavet noget om, men pludselig er der ingen besøgende eller kun 2-3 pr dag, hvor der ellers var mellem 400 og 6oo besøgende.

Nogen der kan fortælle hvad der kan være sket - Google har vist ikke nogen support man kan spørge.

Siden er http://klitvejen.dk
Avatar billede Jakob Nybegynder
21. oktober 2010 - 14:31 #1
Er det forsiden, som pludselig har et lavere besøgstal? Og hvilke søgeord og trafikkilder, gav førhen besøgene?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 14:37 #2
Det er siden i det hele taget. Jeg kigger på Analytics og søgeordene er de samme som dagen før. Det eneste jeg har ændret på, er på Adwords, hvor jeg lagde en annonce mere ind.
Avatar billede Jakob Nybegynder
21. oktober 2010 - 14:41 #3
Har du tjekket at det ikke er besøgstallet fra Adwords, der er faldet?
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2010 - 14:49 #4
Hvis dine adwords ikke har været nede, fx pga manglende betaling, og dine søgeord ikke er drastisk faldet i søgeresultaterne så lyder det mest logiske at siden har været nede - det kan være du kan tjekke op på det hvis du sammenligner med antal adwords-klik den pågældende dag.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 14:55 #5
Det er inde på selve Analytics, og ikke Adwords. Siden har ikke været nede i flere dage, og jeg ved at jeg selv har været på siden, og har også fået bookinger via mit skema, så der har jo været besøgende på siden selvom google skriver 0.

@Jacob-Christiansen: En super god side du har, den er virkelig værd at læse.
Avatar billede Jakob Nybegynder
21. oktober 2010 - 15:27 #6
Jo tak for det:)

Hvis din Analytics konto siger 0 besøg, men du er sikker på at der har været besøgende, så er problemet at Analytics ikke sporer de besøgende mere.
Ved du om der er lavet nogle programmeringsændringer i det CMS I bruger til at styre hjemmesidens indhold med?

Du kan evt også prøve at sammenligne data i Analytics, og se om det er fra specifikke trafikkilder, der ikke længere bliver sporet besøg.
Vælg feks 1 uge der hvor besøgstal var normalt, og så sammenlign med en lignende periode efter besøgtallet er faldet.
tjek så trafikkilderne, og se om det er fra specifikke kilder, der mangler data
Avatar billede madx Nybegynder
22. oktober 2010 - 09:12 #7
Hej

Du skal kontrollere at Google Analytics (GA) fortsat modtager data. Det gør du her

Analytics-indstillinger  >  Profilindstillinger  >  Sporingskode

Her kan du også se den sporingskode, som GA pt. anbefaler og som skal sidde i header. Din er en ældre type, som ligger før </body>.

Uanset om du har slukket/ændret Adwords, så vil der næsten med sikkerhed være besøgende, hvilket du også skriver.

Problemet skyldes sikkert en detalje, som det kan være svært at afdække herindefra fordi Adwords/Analytics efterhånden er ret komplekse. Hvis du er interesseret kan du kontakte mig og så skal jeg gerne kvit og frit tage et check af din opsætning. Det er formentlig "en smutter".

Mvh. Henrik, www.abilitor.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 18:34 #8
Jeg har igen fået besøgende. Jeg slettede koden som var nederst på siden, og satte den ind ligefør </header>. Er det forkert??

Der har ihverfald igen været besøgende, og det er dejligt. Jeg tror det virker igen:)

Vil I smide et svar, så i kan få point?
Avatar billede Stefan_Lindor Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:45 #9
Kiggede lige på dit site og spottede lidt tilfældigt dette problem som kan hjælpe dig videre.

Jeg kan regne ud at du hart oprettet mindst 3 analyseprofiler, da du er kommet til at indsættes scriptet fra profil nr 3 på dele af websitet. Siderne med dine 2 sidste tabs (booking og links) sender til et andet profilnr end de andre sider.

Løsning
Indsæt kun et og samme script på hele websitet og husk at når der oprettes nye profiler at vælge at det bruger data fra eksiterende script/datakilde.

PS rent teknisk sendes der til UA-12531605-1 og UA-12531605-3.

Så bør booking konverteringer også ryge ind i samme profil som resten af sitet. :-)
Avatar billede madx Nybegynder
25. oktober 2010 - 07:58 #10
Hermed et svar. Godt at det virker.... Jeg synes alligevel, at du skal checke de punkter Stefan nævner.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 09:11 #11
De er tjekket og rettet:)

Og tak for hjælpen til alle.

PS. jeg venter lige lidt - der var flere der hjalp mig på rette spor.