Avatar billede Roederen Nybegynder
19. oktober 2010 - 18:09 Der er 5 kommentarer

Strømforsyning ?

Hej Jeg sidder og har et problem, har lige tændt min stationærcomputer da jeg kommer hjem, lige med et bliver skærmen sort, og jeg kan ikke længere få gang i den.

Grafikortet blæser, kører stadigvæk og fint, men CPU blæseren kører ikke og sker ikke så meget andet en den lyser i power knappen.. nogen der har en ide til hvad det kan være ?

Det lyder ikke som strøm forsyningen.. Men jeg er åben for at prøve alt
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 18:53 #1
Kan tænkes din strømforsyning har mistet 12 volt delen, siden din cpu blæser ikke kører. Din harddisk er også blevet stille ikke (blinker ikke, og ingen snurren fra den)?
Avatar billede Roederen Nybegynder
19. oktober 2010 - 19:02 #2
Det eneste der rigtig kører er grafikkortet også er der lys i fronten af kabinettet...

Så det vil sige noget af strøm forsyningen er gået ?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 19:10 #3
Kan tænkes ja. Den lille blæser på grafik kortet kører sikkert på 5 volt og er derfor aktiv.
Man kan teste strømforsyningen ved at måle den ud med et multimeter.
Avatar billede Roederen Nybegynder
19. oktober 2010 - 19:23 #4
Okay, tror jeg køber en ny i morgen.. hvs det ikke er det så har jeg en ekstra strømforsyning
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2010 - 23:45 #5
Hvad er status her?