Avatar billede Wensien Nybegynder
19. oktober 2010 - 12:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opgave om LEAN

Vi er en gruppe der sidder og laver et projekt om Lean og magtdistance.

Men vi kan ikke rigtig finde noget negativt teori om emnet..

Er der nogle der har noget liggende, eller kender til nogle artikler (gerne med negativt synspunkt) om lean?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. oktober 2010 - 13:04 #1
Avatar billede bitmatic Nybegynder
19. oktober 2010 - 13:05 #2
Du kan finde en del materiale på GoApplcate's hjemmeside. Blandt andet har de skrevet en bette bog om enmet, der kan downloades fra hjemmesiden.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
19. oktober 2010 - 13:06 #3
19. oktober 2010 - 15:40 #4
Kommunikationsforum.dk har bragt en række kritiske artikler om LEAN.

Især denne er god:
http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12440
Avatar billede bitmatic Nybegynder
19. oktober 2010 - 16:22 #5
Den artikel Erik nævner er noget værre makværk med nogle helt-ude-i-skoven analogier.
Hvis i leder efter kritiske artikler om LEAN, er der mange at vælge imellem. LEAN er ikke et vidundermiddel, men ovenstående artikel er altså for langt ude :-)
19. oktober 2010 - 21:43 #6
Til gengæld er der vist ikke mange kritiske bemærkninger om lean på http://goapplicate.dk

Så bitmatic: lad spørgeren se nogle links til de kritiske artikler!
Avatar billede Wensien Nybegynder
20. oktober 2010 - 11:32 #7
Alle links var spændende gutter, men vi holder os inden for service og rå-produktion så goapplicate.dk var ikke lige hvad vi søgte...

underholdene artikel om lean som sammenlignes med anoraksi, men ikke meget empirsk forskning. Mere hans egen holdning til emnet ;)

vejmand du gav os det bedste svar, så hvis du vil have de 100 point må du lige skrive det ..
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2010 - 14:14 #8
Oki, jeg deler gerne med andre.  :-)