Avatar billede larssund Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navn istedet for ip-adresse

Kære eksperter

Jeg er ved at installere en Linksys Media Hub på mit netværk. Jeg får undervejs en meddelelse om at min Media Hub er konfigureret og tildelt et navn, men at en firewall eller en anden sikkerhedsforanstaltning forhindrer adgang. Det skrives, at det formentligt skyldes at media hub bruger navn og ikke ip, hvilket jeg foreslås at ændre i min firewall (Norton). Nu har jeg rodet et stykke tid med indstillingerne for min firewall og kan ingen steder se, at jeg kan ændre tilladelse til at bruge det navn jeg har valgt i stedet for ip. Har I nogle forslag ??

PS, jeg bruger windows 7.
Avatar billede chimbrown Nybegynder
19. oktober 2010 - 12:30 #1
Din hub burde for tilknyttet en adresse af en art. Den kan ikke få et navn, uden at have enten en hardware adresse eller software adresse oprettet. F.eks. en ip adresse.

Det får den tildelt af den router/dhcp server du anvender til formålet.

Noget Linksys hardware kræver at man installerer software så det kan søge hardwaren frem på f.eks. mac-adressen. Følger det med?
Avatar billede larssund Nybegynder
19. oktober 2010 - 13:46 #2
Tak for svaret.

Jeg har fulgt installationsvejledningen og den medfølgende cd. Det hele kørte på skinner, indtil det punkt, hvor den meddelte, at min firewall eller andet satte en begrænsning for brug af navne, i stedet for ip. Når man opretter sin profil skal man nemlig også oprette et navn og det er dette, som skal anvendes når man fremsøger sine data via eks. browser. Og det fremgår i den advarsel man får, at man blot skal gå ind i sin firewalls indstillinger og ændre dem til at godkende navne og ikke kun ip.

Jeg er desværre ikke i stand til at forklare det bedre. Men det er altså spørgsmålet, hvordan jeg i Norton kan ændre indstillinger jf. ovenstående.

Håber du har et bud
Avatar billede chimbrown Nybegynder
21. oktober 2010 - 13:29 #3
Hmmm ja, jeg kender ikke så meget til Norton's firewall. Hvad er årsagen til at du kører med Norton Firewall?

Hvilket operativsystem kører du med?