Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
18. oktober 2010 - 21:08 Der er 9 kommentarer

Deffekt harddisk?

Hey, for nogle uger siden gjore jeg min computer ren. Da jeg skulle have mine harddiske ud, kom jeg til at give den ene et lille slag ind mod kabinettet. Det var ikke særlig hårdt eller noget. Men da jeg endelig fik sat hele mit system sammen igen, kunne den ikke finde min harddisk. Jeg har byttet rundt på SATA kablerne, dog uden resultat. Ser man det på den lyse side, var det heldigvis ikke den hvor hele mit system lagde på, men på den mørke side var det den hvor alle mine dejlige spile lå på..
18. oktober 2010 - 21:10 #1
Velkommen til E. ...

... hvordan vises de i BIOS ?
Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
18. oktober 2010 - 21:24 #2
Mange tak skal du have.

I BIOS ser det ud til at den kun kan finde den ene harddisk
18. oktober 2010 - 21:33 #3
Byt om på dem til der er 'gevinst' i BIOS ...
Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
18. oktober 2010 - 21:34 #4
1st Drive  [NONE]
2nd Drive  [NONE]
3rd Drive  [NONE]
4th Drive  [NONE]
5th Drive  [TSSTcorpCD/DVD]
6th Drive  [NONE]
7th Drive  [WDC WD2500JS-6]
8th Drive  [NONE]

Står der i BIOS
Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
18. oktober 2010 - 21:36 #5
Hvordan bytte om ?
19. oktober 2010 - 06:33 #6
Kun montere den ene HD i SATA 1 -> Kan den ses i BIOS ?
Kun montere den anden HD  i SATA 1 -> Kan den ses i BIOS ?
Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:33 #7
ahh okay, det vil jeg prøve.
Hvis det ikke hjælper er der vel nok ikke så meget andet at gøre.
Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:50 #8
.....det er helt okay og grine ad mig... jeg havde glemt at sætte SATA kablet til noget strøm... så det fiksede problemet.
Men nå, nu kan den finde harddisken i BIOS, men hvis jeg starter computeren hvor jeg har sat harddisken i siger den:

"NTLDR is missing try CTRLD + ALT + DELETE for at genstarte"
kan det være fordi den tror at den skal boote fra den ?
Avatar billede DoctorLiebenstein Nybegynder
19. oktober 2010 - 10:07 #9
nevermind.. har fikset det.
Den bootede fra den forkerte harddisk, så flyttede rundt på det der "boot priority" i BIOS og nu virker. Men tak for gode svar!