Avatar billede Paps45 Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Wlan, laptop, win7

Jeg sidder med en Amilo L1310G hvor jeg har lagt win7 på,alt fungere perfekt,og nu fandt jeg så en driver til trådløst netkort( Ralink-RT2500), men ak og ve, det trådløse starter ikke op?
Nogle forslag?
Avatar billede LarsDC Nybegynder
18. oktober 2010 - 20:27 #1
1. Kontrolleret at WiFi knappen er slået TIL og ikke FRA?

2. Kontrolleret dine strømfunktioner for at være sikker på der ikke er en sparefunktion der står forkert og derved de-aktiverer dit WiFi?

3. Efter hvad jeg har kunnet snuse mig frem til skulle din model have lidt problemer med WiFi knappen der sidder udvendig.
Eksempel:
http://forum.notebookreview.com/fujitsu/25321-fujitsu-l1310-wireless-switch-problem.html

Den tråd er lidt gammel så det er muligvis rettet fra Fujitsus side.
Avatar billede Paps45 Nybegynder
18. oktober 2010 - 21:06 #2
@ LarsDC, takker for kommentar og link, læste tråden i  håbet om at finde årsagen og måske er det "bare" selve WiFi-knappen der gået itu, men tror det næppe da den jo fungerede fint inden formatering og install af Win7 Ultimate, nej jeg tog ikke en backup af recovery disken, men wlan burde for hækkenfeldt da virke når der ikke er flag ved den i enhedsoversigten? Nu skiller jeg svinet ad og tjekker den knap....wish me luck! ;o)
Avatar billede LarsDC Nybegynder
18. oktober 2010 - 21:18 #3
Du siger det ikke starter op. Mangler du ikonet nede på process linjen?
Kan du ikke finde nogle trådløse netværk inde i netværk og delings centret?

Adskillelse af en bærbar bør absolut være det sidste du gør ;)
Kan godt være tricky alt afhængig af model.
Avatar billede Paps45 Nybegynder
18. oktober 2010 - 22:15 #4
Alt mangler, på nær i enhedshåndteringen, der er både integreret controller og Wireless LAN card, begge to virker korrekt iflg egenskaber! Kan godt komme på via netkabel, men intet trådløst.
Jeg har sat strømstyringen til høj ydeevne. (opgav at skrue mig ind til knappen) ;o)
Avatar billede Paps45 Nybegynder
18. oktober 2010 - 22:17 #5
Der er gult flag ud for en "masselagringscontroller" under andre enheder i enhedshåndteringen?
Avatar billede LarsDC Nybegynder
20. oktober 2010 - 13:20 #6
Har du evt. prøvet at fjerne dit wireless kort i enhedshåndteringen og så opdatere listen for at installere det igen og se om det ændrer noget?
Avatar billede LarsDC Nybegynder
20. oktober 2010 - 13:24 #7
Evt. opdater/installer ny driver fra:
http://support.ts.fujitsu.com/Download/ShowFiles.asp

Både til dit trådløse men også til masselagringskontrolleren.
Avatar billede Paps45 Nybegynder
20. oktober 2010 - 19:57 #8
Jeg har fjernet wireless kortet ja, og jeg har også opdateret alt jeg kunne fra Fujitsu Siemens support, no luck!
Avatar billede LarsDC Nybegynder
22. oktober 2010 - 17:52 #9
ok efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til skulle du have et program der hedder Power Manager.

Prøv at installere dette hvis det ikke allerede er installeret.
Har set en del der hævder at det ik virker uden Power Manager. Dog har jeg ikke rigtig kunne finde Power Manager til Windows 7.
Det er muligt den er på din driver disk, som burde følge med din notebook.
Avatar billede Paps45 Nybegynder
22. oktober 2010 - 22:09 #10
Halleluja LarsDC, det var altså Power Manager fra Fujitsu Siemens der fik skidtet til af virke på trods af at den er til XP.!

Power Manager silent mode/RF

Smid et svar og få point :o)
Avatar billede LarsDC Nybegynder
23. oktober 2010 - 14:20 #11
Svar :D