Avatar billede banboy Nybegynder
18. oktober 2010 - 12:22 Der er 5 kommentarer

Check af indhold før email af fil

Jeg har et ark, hvor der er check på at alle nøvendige felter nu er udfyldt inden filen gemmes eller udskrives.

( private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Cancel = Tjek ( tjek er makro på de nødvendige felter )
End Sub ( fundet her på eksperten )

Men findes BeforeSave ikke også ved Before mail ? Eller hvordan kan det håndteres.
Avatar billede Ialocin Novice
01. november 2010 - 12:28 #1
Hej banboy

Jeg går udfra, at du ved hjælp af en knap i Excel, sender filen til dit mailprogram.

Hvis det er korrekt ?
Hvad så med at kalde din tjek macro inden selve "send" koden i knappens klik hændelse ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede banboy Nybegynder
01. november 2010 - 13:57 #2
Det er en mulighed med en knap i excel. Men det bedste ville jo være at det automatisk blev checked, hvis man trykkede på sendt til postmodtager / vedhæftet fil.
Avatar billede Ialocin Novice
01. november 2010 - 20:44 #3
Hej banboy

Jeg er ikke sikker på, at jeg er helt med ....

Hvorfra poster du din fil?
Direkte fra Excel men filen er åben ? eller fra et mailprogram, hvor den lukke fil vedhæftes ??

Kan du evt. blive lidt mere specifik ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede banboy Nybegynder
02. november 2010 - 07:04 #4
ja, selvfølgelig. Man har jo altid mulighed for at gemme filen og herefter åbne mailprogrammet ( outlook i vores tilfælde ) og vedhæfte filen, som man har gemt. Den makro, som jeg har skrevet checker også når man gemmer. Så det er i det tilfælde, at man ønsker at maile direkte fra Excel uden at gemme først. Dette kan jo gøres ved at trykke filer/send til/postmodtager ( som vedhæftet fil )
Avatar billede banboy Nybegynder
17. december 2010 - 07:22 #5
lukket