Avatar billede mick Praktikant
15. oktober 2010 - 21:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XP starter i fejlsikret tilstand og efterfølgende genstarter

Min pc'ere vil ikke længere starte.
Menuen med muligheden fejlsikret eller alm etc vises.
Uanset hvad man vælger genstartes pc'eren.
Nogen forslag til hvad der er galt.

Er en af system-filerne blevet slettet.
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2010 - 21:53 #1
Håber du har en XP cd, så du kan prøve følgende:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2010 - 21:56 #2
Hvis ikke det hjælper, så kan en repair være den eneste mulighed.
Men læs venligst vejledning grundig - INDEN du kaster dig ud i det, så du ikke få lave en nyinstall med formatering istedet for.
Læg især mærke til punkt 4

Hvis du har din XP cd, så kan du lave en repair. Du mister ikke noget data ved det.

1:
Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2:
springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3:
Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4:
Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede mick Praktikant
16. oktober 2010 - 11:46 #3
Hej
Ovennævnte er afprøvet, problematikken er at når xp-cd sættes i og der bootes fra cd. kommer der følgende besked.

Filen mountmgr.sys er beskadiget, installationen mislykkes.
Efter søgning på nettet efter ovennævnte fejlbesked har løsningen været at bruge en anden installtions cd da den kan være defekt.

Men når jeg anvende booter den pågældende cd i
en pc'ere køre den udmærket.
16. oktober 2010 - 13:43 #4
Andet CD/DVD drev ? Hvis muligt ...
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 18:16 #5
Yes, eller du kan prøve at kopier ogderefter brænde din XP cd ud med 1. gange hastighed på en pc med brænder osv.

Nogle cd crev mister lidt af evnen til at læse skiver og derfor kan en ny brændt cd evt. bedre læses på dit drev.
Avatar billede mick Praktikant
30. oktober 2010 - 09:40 #6
Det var snavs på cd'en.
Efter en rensning med en klud fik Jeg reinstalleret pcren
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2010 - 10:10 #7
Øh, hvorfor tager du points tilbage selv - du fik jo den hjælp der skulle til til at udføre en repair for at løse dit problem