Avatar billede aejsing Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet - men ingen Internet!

Hej Alle!

Aldrig har jeg oplevet følgende før!

Jeg går på Universitet og har en VPN client installeret. Det jeg så pludselig oplever i dag er:

1. Jeg har fuld forbindelse til Internettet, dvs. jeg modtager IP som sædvanlig (tjekket via Ipconfig). Har også den lille globus på netværksikonet. Jeg kan sagtens gå på Skype, messenger mv.

2. Men når jeg åbner min browser, er der time-out og siden åbner ikke(gældende for både Firefox og Explorer). Ingen hjemmesider kan åbnes.

3. Når jeg så logger på min VPN til Uni og har oprettet forbindelse, virker min web-browser fint.

Er dette ikke meget, meget mærkeligt..

Har været ved at installere nogle programmer i dag, som kræver at man er på Universitets netværk eller koblet op via VPN. Har forsøgt at køre en systemgendannelse til før jeg installerede disse programmer, men uden virkning.

Nogen der har en logisk forklaring på dette???
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:35 #1
Hvordan ser proxyindstillingerne ud?
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:39 #2
Prøv og kik under Funktioner\Internetindstillinger og vælg fanen "Forbindelse" og "LAN-indstillinger".
Hos mig er der ingen af indstillerne aktiveret.
Avatar billede danielmajid Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:53 #3
Det kan være 2 ting....

1. Måske sætter VPN forbindelsen Proxy op...

2. ellers router den data på port 80/internet via en anden gateway som den modtager fra VPN forbindelsen.

Gør følgende...

skriv i cmd: route print <tryk> enter.
og copypaste her til.

opret VPN og skriv i cmd: route print <tryk> enter.
og copypaste her til.

måske kan disse oplysninger give mere forklaring :)
Avatar billede aejsing Nybegynder
17. oktober 2010 - 11:58 #4
Beklager jeg ikke har svaret tilbage. Men nu er computeren gået helt død og sendt til reparation. Jeg vender tilbage hvis ovenstående stadig er et problem, når den kommer tilbage.
Avatar billede aejsing Nybegynder
04. november 2010 - 16:56 #5
Så har jeg endelig fået computeren tilbage fra reparation. Svaret ligger faktisk til dels i #Peter4220's.

Det lader til jeg har installeret et Universitets program, som hver gang jeg genstarter, går ind og laver en proxy-server via en bestemt port.

Jeg var ikke klar over, at en indstilling i IE kunne have indflydelse på forbindelsen i Firefox. Men lige så snart jeg fjern hakket i "brug proxyserver" under lan-indstillinger i IE, ja, så virker det. Nu skal jeg bare have undersøgt hvorfor programmet gør dette.
Avatar billede aejsing Nybegynder
04. november 2010 - 16:58 #6
Jeg vil gerne give #Peter4220 point, hvis du ser dette?
Avatar billede aejsing Nybegynder
12. januar 2011 - 08:50 #7
OK