Avatar billede brhino Nybegynder
14. oktober 2010 - 20:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IIS7 - ASP.NET - MySQL

Jeg har i snart mange timer bikset med at få Visual Web 2010 (ASP.net) til at fungere sammen MySQL.

Idet jeg bruger Visual 2010 bruger jeg også IIS7, og det er her jeg har mit problem (tror jeg). Når jeg bruger MySQL Command Line Client kan jeg uden problemer CREATE, UPDATE, INSERT som det passer mig, men når jeg kører mit web-site under ASP.net får jeg ikke lov at skrive til min database. Det får mig til at tro at jeg et sted skal sætte min rettigheder i IIS7 !? Måske er jeg helt forkert på den, men uanset hvad er al hjælp velkommen.

Min SQL kommandor ser forresten så ledes ud: "UPDATE `kunde` SET `kunde`.`kode`='1111' WHERE `kunde`.`Firma`='Anders And' AND `kunde`.`kode`='1234'"

Håber en eller anden kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2010 - 22:09 #1
Hvordan laver du connection?
Avatar billede brhino Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:18 #2
Jeg har fundet fejlen... Nu har jeg brugt timer på at lede højt og lavt på nettet efter IIS7 og ASP.net og så viser det viser at jeg har glemt at tilføje en temmelig væsenlig detajle:

MySqlDataReader mysqlReader = mysqlCmd.ExecuteReader();

Uden denne lille fikse sag kommer kommandoen jo aldrig afsted.. Fy fy skamme...

Tak for hjælpen alligevel :)