Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PCen vil ikke finde PCI enhed...

Hejsa.

Jeg har en computer med Win98, helt nyinstalleret. Den vil ikke finde nogen nye PCI kort. Kan det være noget der skal gøres i bios\'en? HVad kan det være...? HAr prøvet 3 pci porte, jeg ved det ikke er kortet!
Avatar billede stig3 Mester
25. juli 2001 - 14:39 #1
Umiddelbart burde den selv opdage at der var ny hardware installeret.

Du er selvfølgelig sikker på at du har sat kortet ordentligt i ?
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 14:40 #2
Helt sikker! Der er lys i og det hele......
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 14:45 #3
Kan det være nogen PC instillinger? Fordi engang skulle der scsi kort i, og så gjorde forhandlerne et eller andet for at snyde den til at bruge den ...!???
Avatar billede hotpop Novice
25. juli 2001 - 15:19 #4
Hvilket kort snakker vi om her? ret så vigtigt for at kunne give kvalificeret hjælp :)
Avatar billede fozzi Nybegynder
25. juli 2001 - 15:21 #5
enten er dine porte brænt af eller så er det kortet, jeg vil for slå for at få det tjækket det.

prøv at du satte en PCI enhed altså ikke det kort du har prøvet men et andet. og hvis det ikke vikker
så send det hen til ham du har købt det af.

MVH fozzi
Avatar billede noerrevang Nybegynder
25. juli 2001 - 15:34 #6
Har du chekket at maskinen er sat op til plug and play i BIOSen? Hvis ikke det er det så prøv at instalere pci korterne som ny hardware, med de medfølgende driver. Plug and play kan godt være lidt drilsk.
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 16:36 #7
Hvordan sætter man det til plug and play? Det er nemlig et plug and play kort!???
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 16:39 #8
Jeg tvivler på alle 3 porte er brændt af, og desuden er der lys i kortet..... Så porten du vel?
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 16:47 #9
Kortet er et plug and play netkort af mærket Realtek... Men hvordan sætter man det op til at køre plug and play  i BIOS\'en???
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2001 - 17:16 #10
Glem det, har løst problemet selv!
Avatar billede hotpop Novice
25. juli 2001 - 23:05 #11
Hvad var løsningen???