Avatar billede trine-p Nybegynder
13. oktober 2010 - 23:11 Der er 4 kommentarer

geninstallering af pc = mistede dokumenter.

Mit computer sagde den skulle geninstalleres og gjorde derefter dette hvor jeg valgte at den skulle lave en sikkerheds kopi. er det rigtigt at man herefter ikke kan finde nogle af de dokumenter der lå på computeren før geninstallationen?
Ville meget gerne hvis nogen kunne hjælpe mig med at finde de dokumenter der lå på før...
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
13. oktober 2010 - 23:22 #1
Maskinen vil efter genindstallering (også kaldet Recovery) være identisk med den maskine, som du i sin tid købte dvs., at der ikke er noget personligt i den. Derfor red, hvad redes kan.
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
13. oktober 2010 - 23:32 #2
for det første vil det hjælpe at fortælle hvilken version af windows du kører.

Det næste er at selvom den siger du skal lave en sikkerhedskopi skal du markere de ting som skal med...

Som standard i windows 7 markerer den alt, også hvis man har flere harddiske i maskinen.

Umiddelbart vil jeg mene at du kan regne med dine ting er væk...

Hvis det er kan vi tage den over teamviewer så kan jeg se på din sikkerhedskopi og fortælle dig om det står til at redde.
Avatar billede trine-p Nybegynder
14. oktober 2010 - 10:53 #3
Det er windows 7 der er installeret. det bad den ikke om så det er nok væk ja:( hvordan foregår det andet?
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
14. oktober 2010 - 11:13 #4
windows 7 sikkerhedskopi er der en god chance for den har taget dine dokumenter med :)

Men jeg har selv oplevet at skulle reetablere fra en sikkerhedskopi hvor win7 kvitterer med at det ikke passer til den version jeg har installeret... på trods af det er selvsamme version som jeg sikkerhedskopierede fra.

Teamviewer er et program som du downloader fra www.teamviewer.com

Når du har det installeret kan du ringe til mig, så kan du oplyse mig om bruger id og den tilfældigt generede kode. det betyder jeg kan se din skærm og vi fælles kan gå gennem hvad der ligger i din sikkerhedskopi.

Bagefter lukker man bare programmet, og næste gang det skal bruges har den lavet ny kode så man ikke tilfældigt kan komme på maskinen :) et genialt stykke support software :) og så er det gratis til ikke kommercielt brug