Avatar billede alberta Nybegynder
04. januar 2000 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

beskyt dokument

Man kan i word vælge at skrivebeskytte sit dokument vha. Funktioner..Beskyt dokument.

Når vi fjerne skrivebeskyttelsen får vi følgende fejl og kan ikke gemme dokumentet:
"Der opstod en netværksfejl eller en fejl i forbindelse med adgangen til filen. Tilslutningen er muligvis blevet afbrudt"

Dokumentet gemmes på et netværksdrev. Hvorfor sker dette ?
Avatar billede bromer Nybegynder
04. januar 2000 - 15:03 #1
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du vil skrive bestykke dit dokument. Hvis det er fordi andre ikke må adde noget, så er der en bedre måde:

Funktioner --> Instillinger --> gem -->

Nederst kan du bare skrive nogle passwords. Det er meget mere effektivt
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
04. januar 2000 - 15:07 #2
Det er ikke for at gøre nar :-) - men det lyder som en fejl på netværket...*s*
Vi har oplevet samme fejl på mit job, og det blev først rettet da vores IT-adm gennemtjekkede alle netværksdrevene...(geninstallerede, ominstallerede, strammede stik (!)).
Held og lykke!
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. januar 2000 - 15:47 #3
Når du skrivebeskytter et dokument, læser du det igen som skrivebeskyttet.

Du kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen fra dokumentet mens du har det fremme på skærmen. Fjern den før du læser dokumentet, så er dit problem løst.

sjensen
Avatar billede alberta Nybegynder
04. januar 2000 - 20:49 #4
sjensen: hvordan skal man så fjerne skrivebeskyttelsen ?
Vælger man egenskaber for filen i fx stifinder står den ikke markeret som skrivebeskyttet. Det kan kun ses i word...
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. januar 2000 - 13:01 #5
Ja, det er rigtigt,

Men når du åbner dokumentet skal word fortælle at den burde åbne det som read-only og at det kun skal åbnes uden read-only hvis det skal rettes.

Her kan man svare ja eller nej. Ja vil åbne dok. som read-only hvorefter man ikke kan gemme det med ændringer uden at skifte navn, og Nej hvorefter man kan rette det og gemme det igen, stadig med skrivebeskyttelse.

Men det er måske også det I gør ?

sjensen
Avatar billede nygse Nybegynder
06. januar 2000 - 12:44 #6
Prøv at flytte/gemme dokumentet over på dit c-drev og se om du får de samme problemer ved at fjerne beskyttelsen inde fra Funktioner->Beskyt dokument (eller hvad den funktion hedder)

Det kommer meget an på hvilken skrivebeskyttelse man har valgt.
(i stifinder/i words gem-box eller dokumentbeskyttelse til formularer/korrekturændringer osv)