Avatar billede niklasnina Nybegynder
13. oktober 2010 - 16:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm.

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum at spørge,men jeg prøver.
Forleden dag da jeg statede min pc som er en stationær med vista.kom den en blå skærm med teksten  >Hardware Malfunction<
                            >Call your hardware vender for support<
                            >NMI: Parity check / Memory Parity Error<
                            >The system has halted<
Had betyder det og skal jeg foretage mig noget?
Avatar billede nubx Nybegynder
13. oktober 2010 - 19:34 #1
Der kom en blå skærm og så genstartede den?

Hvis ja:
Hvis det kun er sket den ene gang og det ikke er sket i noget tid, så behøves du ikke bekymre dig.

Men hvis det sker igen, eller den begynder at gøre det jævnligt på vilkårlige tidspunkter, så kan der være noget galt med hardwaren inde i selve computeren.

Hvis den derimod gør det når du udføre en bestemt handling kan det blot være en forkert driver der er installeret. Men det kan også godt være en fejl i computeren, hvis du altså er uheldig.

Ret mig hvis jeg tar' fejl. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2010 - 20:41 #2
Synes din fejl beskriver et problem med dine ram blokke. Kan din pc køre med kun en blok ad gangen kan du fastlægge hvilken der laver ballade.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2010 - 20:43 #3
Ramblokke kan testes med memtest86.
http://www.memtest86.com/download.html
Avatar billede niklasnina Nybegynder
14. oktober 2010 - 19:47 #4
Der har ikke været noget siden den ene gang hvor der kom blå skærm,så jeg er måske heldig som du skriver  nubx
Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. oktober 2010 - 09:46 #5
Hvordan giver jeg point her?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 10:19 #6
Du beder om svar fra hjælperen/hjælperne, så tråden kan lukkes.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. oktober 2010 - 16:22 #7
Kan i ikke lægge et svar så jeg kan få lukket spørgsmålet?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 16:27 #8
"svar"
nubx lægger du også svar, så vi deler denne?