Avatar billede freesoft Praktikant
12. oktober 2010 - 11:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mystiske tegn i mail

Hej

Har et problem ved en kunde, i nogle emails står der =20 ofte til sidst i en linje.
Det er Outlook 2007.
Nu har jeg fået en afsender til sende direkte til mig, og jeg har ikke problemet.

HTML for de 2 mails:

<p class=MsoNormal><span style='font-size:7.5pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Tidl.
- <i>Erling -</i>.=20 </span><o:p></o:p></p>

Sendt direkte:

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=1 face=Arial>Tidl.
- <I style="mso-bidi-font-style: normal">Erling -</I>.
</FONT></P>

Jeg tænkte som det kunne være noget af de anti spam scannere vi brugere, men de 2 mails er kommet i gennem begge.

Nogle idéer?

/Kim
Avatar billede LarsDC Nybegynder
12. oktober 2010 - 12:20 #1
Prøv at åbne Outlook, oprette en ny mail og klik et tilfældigt sted nede i selve mailen (Hvor du normalt skriver mail indholdet)

Tryk nu:
CTRL + SHIFT + 8

Og se om det ikke retter op på problemet.
Avatar billede freesoft Praktikant
12. oktober 2010 - 12:59 #2
Tak for svar, men hvem skal gøre det?
Ham der sender email hvor modtageren ser =20 ?
Avatar billede LarsDC Nybegynder
12. oktober 2010 - 19:25 #3
Det er modtager eftersom du siger, at du ikke ser nogle tegn når du åbner mailen fra afsender.
Avatar billede perhol Seniormester
12. oktober 2010 - 21:48 #4
Tastekombinationen CTRL + SHIFT + 8 viser eller skjuler formateringstegn der ikke udskrives, men er med til at styre hvordan udskriften skal se ud.
F.eks. er ¶-tegnet formateringskode for tvunget linieskift eller afsnittegn i Word.
Avatar billede freesoft Praktikant
13. oktober 2010 - 08:17 #5
Den mail jeg har modtaget fra min kunde (modtageren) kan jeg godt se de =20 i. Og de forsvinder ikke hvis jeg trykker CTRL + SHIFT + 8, ¶-tegnet kommer bl.a. frem.

Men den har fået direkte fra afsender, er der ikke =20 i.

I den jeg har fået her sidst står der =20 2 gange for enden af et navn i en liste med flere. Hvis det var noget med ¶, skulle det så ikke være ved hver linje?
Avatar billede freesoft Praktikant
13. oktober 2010 - 12:44 #6
CTRL + SHIFT + 8 får ikke =20 til at forsvinde i mailen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2010 - 22:22 #7
Prøv denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/917156#reply_7640731
Her får du en udførlig forklaring på dette problem.
/ptj_11
Avatar billede freesoft Praktikant
15. oktober 2010 - 08:09 #8
Ja tænkte nok det er sådan noget.
Men jeg har måske fundet ud af det er Comendos scanner der gør dette, da den var sat til indsætte et stempel i mails.

Bare meget underligt det kun var i nogle få mails det skete, og ikke alle steder som i den tråd.

I må meget gerne ligge nogle svar, så I kan få lidt!
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. oktober 2010 - 13:07 #9
Bare meget underligt det kun var i nogle få mails det skete, og ikke alle steder som i den tråd.
Kunne hænge sammen med div. vilkår hos afsender.
/ptj_11
Avatar billede freesoft Praktikant
22. oktober 2010 - 18:42 #10
Ja meget underligt, og så det kun var få steder i de mails det nu var. Ville kunne forstå hvis det var ved hver linje skift eller noget.

Men har ikke hørt noget længe nu, så det var nok det Comendo scanner der lavede det.

Hvis ikke jeg høre andet lukker jeg først i næste uge.

Læg gerne et svar hvis I vil have lidt points!

God weekend
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. oktober 2010 - 21:31 #11
Flere ting jeg kommer til at tænke på:

¶ = tegnet for linieskift

#5
"Den mail jeg har modtaget fra min kunde (modtageren) kan jeg godt se de =20 i. Og de forsvinder ikke hvis jeg trykker CTRL + SHIFT + 8, ¶-tegnet kommer bl.a. frem.

Men den har fået direkte fra afsender, er der ikke =20 i." Skyldes, at du har modtaget en mailo, hvor disse tegn: =20 er afsendt fra din afsender, derfor kan du ikke fjerne dem med CTRL + SHIFT + 8. Det kan du kun, hvis de vises, fordi din fremviser ikke kan oversætte et givent tegn i mailen.

"Men den har fået direkte fra afsender, er der ikke =20 i." skyldes, at din mailserver ikke oversætter tegnet med =20.

Hvis du kunne åbne de modtagne mails direkte på de administrerende mailservere, så ville du se de samme mærkelige tegn, da det er den modtagende mailserver, der skaber problemet. Den oversætter det modtagne i overensstemmelse med de charkoder, der ligger indlejret i den modtagne mail. Så modtager vil altså kunne modtage mails fra visse mailservere, hvor alt fremstår helt korrekt, og modtage mails, hvor det beskrevne problem opstår, alt efter hvilke charkoder, der bliver leveret.
Så det er egentligt ikke så mærkeligt!
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. oktober 2010 - 21:39 #12
Flere ting jeg kommer til at tænke på:

¶ = tegnet for linieskift

#5
"Den mail jeg har modtaget fra min kunde (modtageren) kan jeg godt se de =20 i. Og de forsvinder ikke hvis jeg trykker CTRL + SHIFT + 8, ¶-tegnet kommer bl.a. frem.

Men den har fået direkte fra afsender, er der ikke =20 i." Skyldes, at du har modtaget en mailo, hvor disse tegn: =20 er afsendt fra din afsender, derfor kan du ikke fjerne dem med CTRL + SHIFT + 8. Det kan du kun, hvis de vises, fordi din fremviser ikke kan oversætte et givent tegn i mailen.

"Men den har fået direkte fra afsender, er der ikke =20 i." skyldes, at din mailserver ikke oversætter tegnet med =20.

Hvis du kunne åbne de modtagne mails direkte på de administrerende mailservere, så ville du se de samme mærkelige tegn, da det er den modtagende mailserver, der skaber problemet. Den oversætter det modtagne i overensstemmelse med de charkoder, der ligger indlejret i den modtagne mail. Så modtager vil altså kunne modtage mails fra visse mailservere, hvor alt fremstår helt korrekt, og modtage mails, hvor det beskrevne problem opstår, alt efter hvilke charkoder, der bliver leveret.
Så det er egentligt ikke så mærkeligt!
/ptj_11
Avatar billede freesoft Praktikant
22. oktober 2010 - 22:28 #13
Men mig og kunden, bruger samme mail server, og samme comendo mail scanner.

Så når afsender, sender direkte til mig, burde det være det samme den er kommet i gennem.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. oktober 2010 - 00:11 #14
OK, det lyder besynderligt.
Har du undersøgt kundens pc´s indstillinger i explorer og officepakken, hvad angår evt. charset-indstillinger? Er derinstalleret en eller andet databaseapplikation, der evt. har ændret ved sprogkonventioner?
Prøv evt. at lade kunden oprette sin profil på en anden pc, og se, om problemet følger med.
Du kan også prøve, at omdøbe kundens brugerprofilmappe på hans/hendes egen pc, og derefter lade kunden logge på igen, så der oprettes en ny brugerprofilmappe.
/ptj_11
Avatar billede freesoft Praktikant
23. oktober 2010 - 08:46 #15
Nej jeg har ikke undersøgt PCen.

Men hvis det forsætter er det nok næste step :-)

Tak for de mange gode forslag!
Avatar billede freesoft Praktikant
27. oktober 2010 - 19:36 #16
Har ikke hørt om problemer, så problemet er hvis løst.

Vil I ligge et svar alle sammen, så I kan få lidt?
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. oktober 2010 - 20:55 #17
OK. Du vender tilbage, hvis det opstår igen.
/ptj_11
Avatar billede freesoft Praktikant
30. oktober 2010 - 18:20 #18
De andre har jo ikke svaret, så du får bare dem alle ptj_11 :-)