Avatar billede betty Nybegynder
25. juli 2001 - 13:51 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

BACKUP TIL SIN COMPUTERS HD + STYRESYSTEM

Jeg har problemer med at når jeg har installeret win98 og alle de små pissede drivere og når ens internetindstillinger og alt det der bare er som de skal være og virker, så man kan brænde en nem backub cd med et eller andet program, til alle ens filer + data + indstillinger, hvis man skulle få virus eller fik slettet nogle filer ??????
HELP MEEEEEEE !!!!!!!!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juli 2001 - 13:54 #1
brug powerquest drive image den kan lave \"reetablerings cd\'er\" af din hdd, så bare brænd den første som bootable cd-rom
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 13:55 #2
Brug Norton Ghost, den tager ALT og gemmer det som en fil, den brænder du så på en CD.

Og du booter så fra en disk med Norton GHost på og du kan geninstallere det hele.
Avatar billede dagblad Nybegynder
25. juli 2001 - 13:55 #3
Der findes et program der hedder noget med GHOST (stavet rigtig?) det bruges i firmaer der så laver en \"GHOST-CD\" til nye PC\'er o.s.v.
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 13:56 #4
Ghost er et genialt og billigt program.

Det kan også bruges til at kopiere hele HD\'er med på sektor niveau
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juli 2001 - 13:56 #5
du kan se mere om drive image her
http://www.powerquest.com/driveimage/
Avatar billede dagblad Nybegynder
25. juli 2001 - 13:57 #6
Hvis ikke andre spørger gør jeg:
Kan det downloades? Eller hvad?

//Finn
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 13:58 #7
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juli 2001 - 13:58 #8
kun som demo
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. juli 2001 - 14:04 #9
ghost er genialt (Se disky\'s link). Men du finder nok ikke en gratis løsning på dit problem.

Her på arbejde bruger vi en master disk (i vores tilfælde en harddisk) til at skabe identiske maskiner, det går kanont hurtigt og altid fejlfrit med ghost.
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 14:07 #10
james_t

Det fedeste er også at man bare kan have en bootdisk der kan gå på netværk. så kan man genetablere maskiner over netværk :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 14:36 #11
Når du har en god installation af windows 98/ME, så kan du lave en image fil af det, ved hjælp af programmet imageDrive 4,0, som kan lægges på via dos, hvis noget skulle gå glat i windows. Sørg dog evt. for at du har en partition, på din disk til dokumenter, mail, foretrukne og andre data, så hvis dit C drev går i ged, så kan du blot lægge et nyt image ind, som du kan have liggende på en CD, men evt. også på backup partitionen. Det virker fortrindeligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 14:37 #12
Image drive fylder kun i lille udgave 2 disketter en startdiskette og en med selve programmet på ;o)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juli 2001 - 14:43 #13
det er da nemmere at kopiere noget af drive image med over på en bootable cd, så sparer man at fedte rundt med disketter
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 14:46 #14
har prøvet både ghost og drive image, og personligt synes jeg ghost er noget bedre og hurtigere og mere flexibel
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juli 2001 - 14:47 #15
det er vel en smagssag, jeg kan dog bedst lide drive image
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 14:48 #16
jeg skriver jo også at jeg personlig synes at ghost er bedre. :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 15:31 #17
Ja det er vel også derfor at derkan sælges flere forskellige programmer til samme formål, netop fordi vi har forskellig instilling til hvilken program man vil bruge. Det program som skulle være noget af det bedste på markedet er ImageCast IC3 , det skulle kunne lave backup af alle systemer også over netværk og install over netværk.
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 15:54 #18
kharder: det kan Ghost også
Avatar billede hotpop Novice
25. juli 2001 - 16:08 #19
Bare brug nero burning rom den kan det du vil have den til + du kan vælge hvilke filer den skal tage backup af :)
Avatar billede kunze Nybegynder
25. juli 2001 - 16:37 #20
Hvis jeg får din E-Mail adresse, betty, så kan jeg skrive en guide til brugen af Ghost.. Det kan virke lidt indviklet hvis man ikke har prøvet det før...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 17:19 #21
ImageCast har også en klient, somholder øje med at klient makskinen er intakt, eller om image skal opdateres. Kan skifte image efter hvilken bruger der logger på pc.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juli 2001 - 08:02 #22
ghost fylde kun nogle få hundrede kilo bytes!
Avatar billede disky Nybegynder
26. juli 2001 - 09:36 #23
øh hvad skete der lige her ??