Avatar billede bufli Mester
12. oktober 2010 - 09:21 Der er 1 løsning

Program til at overføre billeder fra ramkort til PC via kortlæser

Hej

Jeg har fået mig en kortlæser, så jeg kan overføre billeder fra mit digitalkamera til min PC. Før har jeg gjort det via USB kabel mellem kamera og PC. Her har jeg anvendt Canon EOS Utility, og har egenligt været godt tilfreds med det.

Der er jo masser af programmer på min PC der kan udføre basisopgaven - at overføre billederne - men jeg har et ønske som Canon EOS Utility kan udføre - men som dog ikke virker når det er via kortlæser.

Jeg vil nemlig gerne kunne navngive billederne ud fra følgende form:
- Dato billedet er taget
- Tekst
- Løbenummer

F.eks. "2010_08_15 Sommerferie 0001"

I Canon EOS Utility markerer jeg blot de billeder jeg vil overføre, markerer "skabelonen" som ved hvad navngivning jeg ønsker, angiver teksten "Sommerferie", og derefter overføres billederne.

Som jeg ser det skal jeg med kortlæseren overføre og derefter omdøbe billede for billede.

Håber der er nogen der har nogle gode fif.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede bufli Mester
01. november 2010 - 20:13 #1
Lukker