Avatar billede krann Nybegynder
11. oktober 2010 - 22:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny Studiebærbar

Jeg står i den situation at jeg skal have en ny bærbar til mit studie på Århus Universitet. Computeren skal bruges til følgende: Tekstbehandling, film og let billedredigering.

Jeg søger derfor en bærbar der holder godt strøm(4-6 timer), ikke så tung(da den skal fragtes til og fra skole hver dag), har både VGA og HDMI(til film og powerpointpræsentationer).

Skærmen skal mindst være 13". Jeg har selv kigget lidt på ASUS' forskellige serier, og ummidbart er det dem der tiltaler mig mest. Acer har jeg dårlig erfaring med, men hvis der er nogen der kan sige om de har ændret sig kan den opfattelse naturligvis ændres.

Jeg ønsker ikke at bruge mere end 6000 kr.

Jeg søger samtidigt et pålideligt sted at købe den fra, da jeg ikke gider døje med reperationer m.m. Havde en Zeptocomputer, og da de gik konkurs var der ikke meget at hente der.

De 200 points gives da jeg er i total vildrede i den her bærbarjungle, men samtidigt skal have en ny HURTIGT!
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
11. oktober 2010 - 23:24 #1
http://www.shg.dk/Baerbar/Lenovo-G560-0679-15.6-2221150.html
http://www.shg.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-X100e-3508-2215790.html

Hey. Ja, markedet for bærbare computere er meget stort og forvirrende for den nye køber. Men jeg har fundet to stk til dig. De to der efter min min viden og erfaring skulle være de 2 bedste for dig lige pt :)

modellerne kommer fra Lenovo, tidligere IBM. og hedder henholdsvis G560 og X100

G560 vejer ca. 2,5 kilo, og kan holde strøm i op til 4 timer.
X100 vejer kun 1,5 kilo og holder strøm i op til 5 timer!.

Forskellen ligger dog i at ydelsen ligger noget laver til samme pris i en X100, end i den lidt tungere G560.

Skal maskinen bruges til andet end skole, så tag en G560, ellers vil du blive yderst tilfreds med en X100 :)

Lenovo er samtidig en maget stabil computer.

De begge ligger i prisen 5.418,00kr. hos shg.dk

Links ligger øverst i tråden
Avatar billede swiatecki Novice
11. oktober 2010 - 23:27 #2
Fuld støtte til Lenovo herfra! Perfekte studie bærbare
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2010 - 00:26 #3
g560'eren bestemt.

Den anden skal alligevel have 2GB extra ram, ofte skal begge klodser udskiftes. Desuden kører den med en langsom amd processor, jeg ville blive irriteret over hastigheden, selv til studiebrug med standard specs. - Desuden vil jeg gætte på, at g560'eren er mere stille ved normalt arbejde i word, excel og et par youtube film - her skal amd'eren yde, hvor i3 kan slappe af.

Amds neo er noget fk, se eksempelvis her:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

330M i3 ligger på en 55. plads på en sortering på notebooks only, Amd ligger på en 209. plads ved sortering på første test, jeg har ikke sortet på de forskellige kolonner. Men x100'eren er sådan en man lige har i bilen til notater, eller netbook til sofaen, den anden er til at skrive opgaver og andet studie relateret, for ikke at glemme en 11" vs 15" skærm og tastaturet.

/J
Avatar billede Lagrange Nybegynder
12. oktober 2010 - 08:46 #4
Jeg har selv købt den Lenovo til min kæreste. Det er generelt en rigtig god computer og har kun et virkeligt svagt punkt, mousepadden. Den er virkelig dårlig. Jeg købte den alligevel til min kæreste fordi den fungere som desktop replacement for hende, men hvis du ikke regner med at slutte en mus til så skal du prøve den først. Ellers er den i fin kvalitet og med de specifikationer til den pris kan man ikke forvente alt.

Nu siger du at du har dårlige erfaringer med Acer. Det kan jeg godt forstå, men jeg har fra mange steder efterhånden hørt gode ting om deres TimeLineX serie som skulle være i fin kvalitet. I hvert fald på højde med G560'eren. Måske nogle af dem vil opfylde dine krav?