Avatar billede poder Nybegynder
25. juli 2001 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Der er ikke adgang til netværket

Jeg har et netværk med 3 stk. Windows 98 maskiner og 2 stk. Windows Me maskiner. På den ene Me maskine får jeg meddelelsen \"Der er ikke adgang til netværket\". Jeg kan dog finde alle computere ved at søge efter dem. De genveje til de andre maskiner jeg har virker også. Andre programmer der bruger netværk virker også. Jeg kan pinge alle PC\'ere. Dog kan jeg fra alle andre PC\'ere ikke pinge den fejlramte, men den viser sig i \"Andre computere\" og virker fint....?!?!?
Jeg har prøvet at skifte netkortet uden resultat.
Nogen forslag??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. juli 2001 - 13:42 #1
prøv at sætte dem til at hedde det samme i workgroup... og prøv at dele en mappe på den fejlramte.
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 13:44 #2
hvis det ikke virker, afinstaller alle netværks ting og installer igen.

ip-erne i denne stil 192.168.1.x
netmask 255.255.255.0

workgroup SKAL være ens på alle maskiner
og husk at installer file & printer sharing på alle maskiner

Så skulle det spille
Avatar billede poder Nybegynder
25. juli 2001 - 14:38 #3
De hedder allerede det samme i Workgroup og ip adresse og netmask er rigtig.
Fil og printerdeling er også sat til på alle maskiner.
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 14:43 #4
er netbios på den maskine der fejler
Avatar billede abpdk Nybegynder
25. juli 2001 - 17:28 #5
Er du sikker på at du har logget på netværket?
Avatar billede poder Nybegynder
26. juli 2001 - 07:30 #6
Den maskine der fejler har IKKE Netbios installeret, men det har alle de andre maskiner heller ikke...?!?
og Ja, jeg har logget på.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juli 2001 - 11:23 #7
kan den fejlramte pinge sig selv ??
(ping localhost)
Avatar billede poder Nybegynder
26. juli 2001 - 13:19 #8
Problem løst!!!
Af en eller anden årsag, begyndte den at virke da jeg fjernede protokollen \"IPX-SPX kompatibel protokol -> Opkaldskort\".
Nu virker alt som det skal?!?!