Avatar billede skovinfo Nybegynder
11. oktober 2010 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af dimensioner i bogføring i kassekladde C5 version 2010SP1-hotfix2

Hej C5 eksperter,
jeg kunne i c5 version 4.0.sp1 indtaste en bogføringslinie i kladden, hvor jeg havde udfyldt afdeling, bærer og formål, få alt kopieret til næste linie ved at trykke "shift-F2".
Derved sparede jeg indtastning af afd.,bærer,formål når jeg skulle taste videre til andre finanskonti.

I version C5 2010sp1-hotfix2, bliver oplysninger gentaget ved brug af "shift-F2", men ligeså snart jeg har tastet et nyt finanskonto nummer, så bliver afd, bærer og formål blankstillet.
Øv.
Er der nogen som har et hint til hvad som evt. er galt, eller er det måske microsoft som i version 2010 har lavet ged i den.
med venlig hilsen
Kim
c5 bruger
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 19:00 #1
Du kan angive (som brugerrettelse) pr. felt om det skal kopieres eller ej.
Start kassekladden og tryk Ctrl+Alt+F6. Tryk Enter på feltet og sæt flueben i feltet "Kopier felt".
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
11. oktober 2010 - 20:13 #2
Hej Skovinfo

det er desværre by design er jeg bange for, systemet vil altid i forbindelse med udfyldes/ændring af kontonummer lave opslag til kontoplanen og hente informationerne omkring afdeling, bærer og formål, samt f.eks. momskoden. Hvis den ikke skal overskrive det er er kopieret ind, skal der foretages en omprogrammering af finanskladden i forhold til standard funktionaliten fra Microsoft.

mvh

Mikkel Ackey Wolf
www.itservicepartner.dk
Avatar billede skovinfo Nybegynder
13. oktober 2010 - 09:18 #3
Microsoft har som standard sat felterne så de medtages i kopiering til næste linie, så det er ikke årsagen "rahp".

Lidt ærgerligt hvis microsoft har ændret standarden fra v4 til v2010 da det sparer meget tid at der før kunne kopieres Mikkel.

Jeg vil bede min C5 forhandler fremsende en fejlmeddelelse til Microsoft.
mvh
Kim
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 00:18 #4
Var lidt for hurtig til at svare....

Jeg har sammenlignet koden i C5 2010 og og C5 4.0. Der er som du ganske rigtigt har observeret ændret i koden. Koden i kassekladden er generelt noget sjusk fra Microsofts side. Så om det er hensigten
at afdeling,bærer og formål skal nulstilles/overskrives ved ændring af kontonummer, er svært at sige.
Avatar billede skovinfo Nybegynder
23. oktober 2010 - 22:42 #5
Hej rahp
tak for din analyse, hvis du sender et svar kan jeg checke dig ind for points
mvh
Kim
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 20:14 #6
Koden kan nemt rettes så du får den "gamle" funktionalitet igen.