Avatar billede donandres Nybegynder
11. oktober 2010 - 10:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ingen strøm til mus eller keyboard.

hej eksperter.

Min mus og tastatur får ikke strøm.
jeg har prøvet med 2 forskellige sæt (begge med usb tastatur, som sidder i en usb-ps3 adaptor, ps2 mus).
Begge sæt virker uden problemer på en anden pc, men ikke denne.

nogen ideer? er det motherboardet der er røget? - der er ingen problemer med den øvrige hardware
Avatar billede donandres Nybegynder
11. oktober 2010 - 10:32 #1
"... usb tastatur, som sidder i en usb-ps3 adaptor .."

der skal selvfølgelig stå ps2-adaptor
Avatar billede Selas Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:06 #2
ps/2 porte kan i sjældne tilfælde brænde af hvis man tager enheden fra mens computeren er tændt.
Men ting går jo også bare i stykker en gang imellem uden åbenlys grund.
Avatar billede Selas Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:07 #3
Det kan forresten også være det er slået fra i bios?
Avatar billede donandres Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:10 #4
kan man skifte ps/2 porten? - uden at skulle skifte bundkort

kan jeg rette det i bios'en uden tastatur? - tænker på bios reset eller sådan noget
Avatar billede Selas Nybegynder
11. oktober 2010 - 12:05 #5
Man plejede at kunne købe pci kort med ps/2 porte på, men det bliver nok svært at få fat på i dag, så bliver det nok nemmere at skaffe usb pci kort og så bare bruge det hvis du ikke har nok.
hvis du sætter dit tasttur til en usb port og tager det ud som sidder der burde du kunne bruge tastaturet i din bios.
Eller kan du tage strømmen fra coputeren og pille bios batteriet ud, så bliver bios nulstillet.
Avatar billede donandres Nybegynder
11. oktober 2010 - 13:52 #6
tastaturet virker heller ikke når det sidder i et usb stik.

efter nnulstilling af bios er der ingen ændring :-(
Avatar billede Selas Nybegynder
11. oktober 2010 - 15:14 #7
Hvor langt når computeren når du tænder den?
Avatar billede donandres Nybegynder
12. oktober 2010 - 20:50 #8
den når helt ind i windows - ingen problemer. bortset fra man ikke kan gøre noget
Avatar billede Selas Nybegynder
12. oktober 2010 - 21:22 #9
Nå den er nået til windows går uret så? Hvis ikke er windows frosset og så betyder det at der er noget pænt galt, enten med ram eller bundkort sandsynligvis, jeg mener også at det skulle være mystisk det både er ps/2 portene OG usb portene der ikke gider virke...
Avatar billede donandres Nybegynder
14. oktober 2010 - 13:18 #10
uret går...
har prøvet at resette bios'en. nu stopper den lige efter den har tjekket IDE-drev og skriver "cmos error" at defaults er loaded (hvilket jo var ideen med at resette bios). man skal trykke på f1 for at gå videre...
men computeren registrerer ikke at jeg trykker på f1.. eller noget andet. heller ingen lys i keyboardet
Avatar billede Selas Nybegynder
14. oktober 2010 - 13:23 #11
Prøv at genstarte nogle gange med bios batteriet i, men jeg er helt sikker på at dit bundkort er defekt.
Avatar billede donandres Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:35 #12
tak for hjælpen
Avatar billede Selas Nybegynder
14. oktober 2010 - 20:10 #13
Selv tak.