Avatar billede keniel Nybegynder
10. oktober 2010 - 18:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

print spooler starter ikke

print spooler starter ikke med windows (Vista). Når jeg vil printe, kan windows ikke finde nogen printere. (3 er installeret). Når jeg åbner kontrolpanel/printer findes der ingen printere. Jeg har prøvet at installere printerne igen, men ikke hjælper det. Med microsoft "FixIt" får jeg printerne at fungere igen.
Hvordan får jeg det til at starte med windows, så jeg ikke skal via FixIt???
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2010 - 18:59 #1
Prøv at skrive msconfig i feltet hvor du søger. Når du kommer ind til systemkonfiguration, skal du vælge tjenester. Her inde er der en tjeneste, der hedder Print spooler. Den skal der være hak i.
Avatar billede poulst1100 Praktikant
10. oktober 2010 - 19:11 #2
Hej
Jeg har lige været udefor det næsten samme i window 7 ville instalerer en printer og fik at vide at de der  print spooler ikke var startet .
du skal finde noget der heder tjenester på den liste der kommer finder du print spooler hjøre klikker og vælger egenskaber og sætter den til at starte automatisk. Det var hvad jeg gjorde og jeg fik efter følgende instaleter driver til printer.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2010 - 19:38 #3
Ja nu kører jeg jo xp her, så hvordan det aktiveres kan sikkert være forskellig.
Dog er fremgangsmåden den samme i #1 og #2, bare med forskelligt styresystem.
10. oktober 2010 - 19:57 #4
Hvad med http://www.eksperten.dk/spm/919123#reply_7665419 ???

Og de andre her Point ude: 390 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/keniel ?

---

Mht. [MSConfig] - hvis det er Vista/WIN7 skal [MSConfig] køres med "HøjreMusseTast - Kør som Administrator..." trixet...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2010 - 19:30 #5
Keniel kunne vi få lidt feedback??