Avatar billede logdog Nybegynder
10. oktober 2010 - 12:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Streaming i windows mediaplayer

Hejsa

Jeg har fået et lille problem da min kæreste godt kan lide at se de unge mødre på nutv.dk. Men ud over at det er de unge mødre hun elsker at se så er mit andet problem at hun siger at hver gang hun sidder den til at afspille så går der 1 min og så stopper den med at afspille.

hun ser det gennem internet explore, og det er windows media player den streamer igennem. hun har Windows 7 ultimate. og der står inde på deres hjemme side at det mindst kræver windows mediaplayer 11 for at kunne afspille det, men hun har nemlig kunnet se det uden problemer før. dette problem er noget der pludselig er kommet.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 12:33 #1
Prøv dette renseværktøj der hedder Ccleaner. (fylder ingenting)
Du skal både køre "Renser" og "Register" når du har installeret det.
Husk at lukke internet explorer når du renser.

Og nu du er igang, så gå ind i browserdata i internet explorer og rens for alt andet end gemte koder. Hvis hun har siden som favorit, skal du huske at tjekke "bevar date favoritwebsteder" FRA.

http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Hvis det ikke virker, så brug google chrome istedet.

Sidste forsøg kunne være at teste stabiliteten på forbindelsen eller det faktum at 250.000 andre unge mødre så det samtidig :)
Avatar billede logdog Nybegynder
10. oktober 2010 - 13:13 #2
Det med Ccleaner det hjælper ikke, det har jeg prøvet. og vi har også prøvet at bruge google chrome, og den gør det samme. så problemet ligger måske inde ved dem der udbyder streamingen? har bare svært ved at syntes at de måske ene og alene er pga deres forbindelse, da hun har prøvet at se det på alle tider af døgnet, med det samme resultat alle gange :)
Avatar billede noltus Novice
10. oktober 2010 - 13:43 #3
Herinde er de store fans af ccleaner,er din mus istykker får du at vide du skal hente og køre ccleaner,hijackthis og diverse antispyware programmer,det duer som regel heller ikke
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 14:25 #4
hmm vi har vidst en ccleaner hader. Som udgangspunkt er det en løsningsmulighed der tager 2-10 sekunder, så at lade være med at starte med ccleaner er efter min mening idioti.

Har du prøvet at afinstallere windows media player og installere igen? Husk at genstarte efter afinstallation.
Avatar billede logdog Nybegynder
10. oktober 2010 - 14:29 #5
nej det har jeg ikke, for har ikke kunnet finde windows media player 12 til windows 7 som download nogen steder. så hvis jeg afinstallere det så kan jeg ikke få det installeret igen. tror jeg ikke da ihvertfald :)
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 14:30 #6
Hvis du din windows firewall er aktiv, så tjek om den kan blokere for trafik: Windows Media player - streaming.

Ellers selvfølgelig dim personlige firewall.
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 14:33 #7
Så kan vi være ude i at du skal spørge dig selv om du mister noget ved at få 11'eren i stedet.
Avatar billede logdog Nybegynder
10. oktober 2010 - 14:42 #8
har lige tjekket adgangen gennem windowsfirewall som er den eneste firewall vi har. men den gør det stadig. og mister sikkert ikke så meget ved at få mediaplayer 11, men hvordan re-roller jeg til den?
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 14:45 #9
Gå til fjern programmer igennem kontrolpanelet og i venstre side fortæl den at den skal vise installerede opdateringer.
Der ligger 12'eren. Derefter installere du 11'er efter ganstart.
Avatar billede jokkejensen Novice
10. oktober 2010 - 15:04 #10
firewall blokere for en http stream ?.. og ja enig med at ccleaner ikke kan klare alt :)

1: Hvis du benyttter en browser til afspilning, så sikre at der er tilstrækkeligt cache plads, prøv evt bare at tømme IE cache og gå direkte ind på siden. Du kan også sætte den til at droppe IE indstilllingerne og benytte sin egen.

2: Sæt cache manuelt i WMP, højre klik på afspilleren på hjemmesiden, indstillinger, cache, prøv en høj og en lav, 5 og 30

3: skriv "ping media2.xstream.dk -t" i en cmd, for at sikre om det er svar tider frem og tilbage der driller.

Skal lige høre, har det nogensinde fungeret? - og det er ikke fordi de banker det af i HD at det er hardware relateret? hvad maskine ser hun det på?

/J
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 15:16 #11
tjek din firewall hvis du har win 7.
Avatar billede logdog Nybegynder
11. oktober 2010 - 14:59 #12
VFJ99 : jeg har tjekket min windows firewall ja :)

Jokkejensen : Hun bruger en bærbar pc en Intel Pentium Dual T3200, 2Ghz med 4Gb ram og hun har windows 7. Ja den har duet fint før, men nu gider den ikke mere. den "gik i stykker" for en måndestid siden. og jeg har prvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om, hvilket ikke er meget i forhold til jer gutter her inde :)
Avatar billede logdog Nybegynder
11. oktober 2010 - 15:02 #13
Jokkejensen : Jeg kan ikke højre klikke på wmp i browseren. hvordan renser jeg så cache?
Avatar billede logdog Nybegynder
11. oktober 2010 - 15:06 #14
Jokkejensen : Den svarer tilbage med omkring 13 ms og den sendte og modtog alt. så det ser ikke ud til at det er forbindelsen det er galt med?
Avatar billede logdog Nybegynder
11. oktober 2010 - 15:07 #15
Har lige prøvet på min egen pc. og den gør præcis det samme. kan det så være noget med min internet udbyder? vi har Telenor.
Avatar billede logdog Nybegynder
18. oktober 2010 - 10:02 #16
går ud fra at det her problem er gået lidt i sig selv. så fandt jeg alligevel et problem i ikke kunne knække her inde :)
Men mange tak fordi i prøvede at hjælpe! Det skal i sgu ha!
Avatar billede jonashj Nybegynder
18. oktober 2010 - 13:05 #17
Kan det være fordi, du ser det via. trådløst? Jeg oplever det samme, når jeg streamer musik/film på iPhonen derhjemme via. trådløst netværk.

Se, om den også gør det, hvis du kører med kabel måske.. Bare et forslag :-)
Avatar billede logdog Nybegynder
21. oktober 2010 - 08:29 #18
Dejligt med nogle forslag her! Men tror ikke det er det. godt nok er den ene pc vi har prøvet med trådløs. men den anden er forbundet med kabel. så tror heller ikke det er det. Men nu har jeg forlænget den tid der går før det min kæreste ser går ud. før gik der kun 1 min. nu er den kommet op på 2 min,

Jeg syntes virkelig det er underlig det her.
Avatar billede logdog Nybegynder
26. oktober 2010 - 13:05 #19
Svar